شروع فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوزاد از فردا/مدارک همراه اولیا


ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877542

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، روند تناوب سنجش سلامت نوآموزان در مدارس از 21 خرداد آغاز می شود و از فردا (چهارشنبه 10 تیرماه) پایگاه های سنجش فعال می شود و افراد می توانند به نوبت وارد شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همه ساله با هدف شناسایی و مداخله به موقع اجرا می شود و هم اکنون میزان پوشش دانش آموزان در طرح سنجش به 99.5 درصد رسیده و آمادگی تحصیلی دارند.


چه پارامترهایی در ارزیابی سلامت ارزیابی می شوند؟

بر اساس دستورالعمل ابلاغی رئیس سازمان آموزش و پرورش فوق‌العاده، از کلیه دانش‌آموزان جدیدالورود ثبت‌نام پایه اول در سال تحصیلی 1402-1401 و همچنین باقیمانده‌های سنجش از مدرسه قبلی سنجش سلامت انجام می‌شود. سال .

پایگاه های اصلی برای ارزیابی بینایی، بینایی رنگ، شنوایی، گفتار، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، اندازه گیری وزن بدن، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری های پوستی (پوست و مو) و بیماری هایی که نیاز به درمان فشرده دارند. همچنین وضعیت واکسیناسیون توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در محل آزمایش انجام می شود.

مبتدیانی که مشکوک به مشکل در یکی از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و فیزیکی هستند و باید به مرحله تخصصی ارجاع داده شوند، سایر مراحل را طبق دستور تست کنندگان طیف بینایی، شنوایی، جسمی و اوتیسم ادامه خواهند داد.

مدارک مورد نیاز برای انجام ارزیابی در پایگاه های اطلاعاتی

– اصل شناسنامه دانش آموزان و اولیا

– کارت واکسیناسیون تکمیل شده

– تصویر 3 در 4

– مبلغ 600000 ریال که فقط از طریق دستگاه یا درگاه پرداخت الکترونیک قابل دریافت می باشد.

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سنجش سلامت برای پنج درصد دانش آموزان مناطق محروم رایگان، نیم بها برای 10 درصد و برای دانش آموزان عشایری رایگان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید