شرکت 6500 جهادگر خراسان جنوبی در رزمایش بزرگ جهاد فاطمیه/ 684 سمینار کمک به اشتغال گشایش می یابد.


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836910

هنری گفت: 610 گروه جهادی از خراسان جنوبی با حضور 6 هزار و 500 جهادگر در آموزه های بزرگ جهادگران فاطمیون فعالیت خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری همزمان با سالروز تاسیس بسیج سازندگی از آغاز رزمایش گسترده جهادگران فاطمیون خبر داد. .

وی افزود: این رزمایش با هدف امید آفرینی از 15 اردیبهشت آغاز می شود و تا 18 اردیبهشت ادامه دارد.


حضور 6500 جهادگر در رزمایش بزرگ جهاد فاطمیون

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی 610 گروه جهادی با 6 هزار و 500 جهادگر در آموزه های بزرگ جهادگران فاطمیون فعالیت خواهند کرد.

هنری گفت: برنامه های متنوعی برای این هفته با برنامه محوری در 21 اردیبهشت ماه با حضور بسیج سازندگی مسئول سازمان از جمله تجمع 1200 نفری جهادگران در ناحیه سپاه بیجند، بازدید میدانی از گروه های جهادی در نظر گرفته شد. مستقر در شهرستان ها و بازدیدها گروه های تخصصی جهاد در مجتمع علی اکبر (ع) مستقر خواهند شد.

وی از حضور رهبر بسیج سازندگی در نماز جمعه 23 اردیبهشت و سخنرانی پیش از خطبه ها خبر داد و گفت: در هفته بسیج سازندگی 433 گروه جهادی از مساجد محلات، 72 گروه جهادی بسیج بانوان، 19 گروه صنفی جهادی، 14 گروه جهادی گروه های جهادی پزشکی، 81 گروه جهادی دانشجویی، 29 گروه جهادی دانشجویی، 26 گروه جهادی دانشجویی، 21 گروه جهادی کارکنان و گروه های جهادی کشاورزی، عشایری، کارگران، ورزشکاران، صنعت، صدا و سیما، رسانه ها و وکلا فعال خواهند بود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: برای این هفته 65 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در 80 نقطه هدف پیش بینی شده است.

هنری با بیان اینکه گروه های جهادی در حال تشکیل اردو در بخش هایی از اردوهای جهادی تخصصی هستند، افزود: در این هفته اردوهای جهادی در روستا خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اجلاس مجمع عالی جهادگران از دوم تا چهارم خرداد ماه در استان خوزستان برگزار می شود که اعضای مجمع جهاد خراسان جنوبی نیز در آن حضور خواهند داشت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در هفته بسیج سازندگی افتتاح پروژه های عمرانی، محرومیت زدایی و اشتغال را در نظر داریم.


افتتاح 54 سایت ساختمانی

هنری گفت: 54 پروژه عمرانی با 126 میلیارد ریال آماده افتتاح داریم که عمده ترین آنها شامل آب کشاورزی، آب شرب، دیوار ساحلی و پنج پروژه آسفالت با استفاده از قیر رایگان است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به طرح بسیج سازندگی با همکاری بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: برای اجرای 25 مجتمع آبرسانی در استان تفاهم نامه منعقد شده است. .

وی ادامه داد: بسیج آبرسانی سه شهرستان مرزی نبندان، درمیان و سربیشه با همکاری نیروی زمینی سپاه در حال انجام است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: وام بسیج آبرسانی 250 میلیارد تن است و تلاش می شود تا یک سال آینده انجام شود. تکمیل بسیج آبفای خراسان جنوبی زودتر از موعد مقرر.

هنری گفت: 38 روستای فاقد آب شرب با معرفی 17 مجتمع آبرسانی از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

وی افزود: بسیج سازندگی استان با همکاری موسسه خیریه ابراهیمی به 20 روستا آبرسانی می کند و در هفته جاری 4 پروژه افتتاح می شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 38 میلیارد ریال کمک خیرین در حوزه آب شرب و کشاورزی جذب کرده ایم.

هنری به طرح مسکن نیازمندان اشاره کرد و گفت: 90 مورد برای کمک به ساخت 100 مسکن نیازمندان در حال اجراست که به بسیج سازندگی واگذار شده است.

وی به حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: 462 بنیاد قرض الحسنه در استان با 31 هزار عضو وجود دارد.


684 کارگاه حمایت از اشتغال افتتاح می شود

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در هفته بسیج سازندگی 684 سمینار خرد برای کمک به اشتغال داخلی با وام 24 میلیارد تنی و ایجاد اشتغال برای هزار و 30 نفر در استان افتتاح می شود.

هنری به راه اندازی نمایشگاه های تولیدات داخلی و روستایی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 60 نمایشگاه اعم از بخشی، شهری، استانی و کشوری برگزار شده است و امروز نمایشگاه تولیدات داخلی با 50 غرفه مواد غذایی در میدان ابوذر افتتاح شد. فعال

وی خاطرنشان کرد: برای امسال در بحث اشتغال نصب و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی را خواهیم داشت.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اعتبار این اقدام در بودجه 1401 پیش بینی شده است.


نصب دو هزار نیروگاه خورشیدی در سال جاری

وی گفت: 500 هزار نیروگاه خورشیدی در سراسر کشور پیش بینی شده است و سهم خراسان جنوبی نیز 2 هزار نیروگاه خورشیدی با سقف اعتبار 120 میلیون تن برای هر نیروگاه است.

هنری خاطرنشان کرد: یک هزار و 900 گروه جهادی از استان در سامانه اطلس جهادی ثبت نام کرده اند که از این تعداد هزار گروه جهادی در محله مستقر هستند و مابقی فنی و تخصصی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید