ششمین تاج بالا و زرد شدن تاج در شهرستان تاکان / تزریق 295 هزار دز واکسن تاج در تاکان

وی افزود: رنگ تاج شهر تاکستان در روزهای اخیر از آبی به زرد تغییر یافته است که نشان دهنده گسترش جدید سویه تاجی به نام omicron است.

استاندار توکستان گفت: با توجه به سرعت بالای تکثیر و انتشار سویه امیکرون از همه مردم تقاضا داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک از عادی سازی پرهیز کنند.

وی گفت: 16 بیمار عروق کرونر در دو بیمارستان شفا و تامین اجتماعی شهرستان تاکستان بستری شدند که 2 نفر از آنها وضعیت حاد تنفسی داشتند و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شدند و 7 نفر نیز روز یکشنبه ترخیص شدند.

سینوفارم تزریقی ترین واکسن در تاکستان است


طاهری گفت: در آزمایشات انجام شده توسط 68 نفر مشکوک به تاج، 31 مورد تاج مشخص شد و متاسفانه در 2 هفته اخیر دو شهروند بر اثر تاج فوت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای رعایت پروتکل های بهداشتی 17 مورد بازدید از اصناف، بانک ها، ارگان های دولتی و شهرستان توسط کمیسیون های مشترک انجام شد که از این تعداد 14 مورد اخطار، 22 مورد به تذکر و آموزش و 45 مورد دیگر بازدید از مواد غذایی است. مراکز فروش و رستوران ها و هشدارهای لازم داده می شود.

این مقام مسئول با اشاره به آمار واکسیناسیون در شهرستان تاکان گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون تاج در شهرستان تاکان 295 هزار دوز واکسن تزریق شده است که از این میزان حدود 136 هزار دز مربوط به مرحله اول است. با 91 درصد جمعیت واکسینه شده و حدود 120 هزار نفر دوز برای مرحله دوم 85 درصد بود.

مردم باید از عادی سازی اجتناب کنند

وی گفت: حدود 39 هزار دوز واکسن کراون در مرحله سوم واکسیناسیون در شهرستان توکستان تزریق شد که حدود 25 درصد جمعیت این شهرستان را شامل می شود. در ضمن بیشتر واکسن کرونا تزریق شده در این شهر سینوفارم است.


طاهری بر اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری کرون تاکید می کند. وی گفت: از همه ساکنان شهرستان توکستان تقاضا داریم به مراکز اعلام شده مراجعه و واکسیناسیون تاج خود را به ویژه مرحله سوم تکمیل کنند. بر اساس مطالعات انجام شده، اکثر بیماران بستری شده در بیمارستان ها افرادی هستند که واکسن تاج را دریافت نکرده اند.


وی همچنین گفت: متاسفانه بی توجهی برخی از شهروندان منجر به کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان توکستان شده است. در این راستا اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای بسیج و هلال احمر از ارگان های دولتی، بانک ها و سایر مراکز شلوغ بازدید و به متخلفان پروتکل های بهداشتی تذکر شفاهی داده می شود.


فرماندار توکستان در پایان گفت: با توجه به انفجار آمیکرون در روز یکشنبه جلسه اضطراری تشکیل و بازرسان اصناف و جهاد کشاورزی مجددا فعال شدند و از سطح نانوایی ها و مراکز پرتردد بازدید می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید