ششمین قله تاج در استان قزوین سقوط کرد

وی افزود: در حال حاضر 153 بیمار با علائم تنفسی بستری هستند و آمار بستری جدید شامل 22 نفر، 22 بیمار جدید و بدحال بستری در بخش IP است. سی 19 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که طی 24 ساعت گذشته سه پا مثبت گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مرگ و میر مثبت در هفته دوم اسفند کاهش یافت.


161 بیمار عروق کرونر در بیمارستان های استان بستری شدند

جلال رحمانی در این نشست گفت: آمار جدید پذیرش 34 نفر و تعداد کل بستری ها 161 نفر است که 53 نفر در بخش IP بستری شده اند. سی یو 15 نفر مربوط به دستگاه تنفسی 58 نفر C. احتمالا تی بستری می شوند و وضعیت 32 نفر در حال بررسی است.

وی افزود: وضعیت شهرستان های تاکان و آبیک با توجه به پرتقال و البرز، بویین زهرا و آوای زرد در تاج قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: از 161 نفر بستری شده، 89 نفر هیچ واکسنی دریافت نکردند و بقیه واکسن دریافت کردند.

رحمانی اذعان داشت: در هفته جاری شاهد کاهش بستری ها و فوتی ها بوده ایم و تعداد بستری ها نسبت به دو هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: تعداد فوتی های مثبت در اسفندماه نسبت به بهمن ماه افزایش یافته و بیشترین فوتی ها مربوط به گروه سنی 80 سال است.


فعالیت سه مرکز واکسیناسیون در سه نقطه شهر قزوین

این مسئول ادامه داد: تعداد فوتی ها و بستری ها در شهرهای قزوین و تاکستان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته و در شهر البرز تعداد بستری ها کاهش یافته اما تعداد فوتی ها کاهش نداشته است. در بوئین زهرا و آبیک تعداد بستری ها کاهش چشمگیری داشته و در هفته سوم اسفندماه هیچ فوتی در آبیک نداریم.

رحمانی آلوده‌ترین منطقه از نظر جمعیتی را مناطق زای آبیک، شهدا آوج، شکین تاکستان و بکندی قزوین عنوان کرد.

وی یادآور شد: مراحل واکسیناسیون در حال انجام است و سه مرکز واکسیناسیون در خیابان های سپه، ولیعصر و مینودر مشغول به کار هستند و تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در همه شهرستان ها آماده انجام این کار هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاروین در پایان گفت: 100 درصد از اولین واکسیناسیون ها ظرف 12 سال انجام شد و 20 درصد از جمعیت شال واکسیناسیون دریافت نکردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید