شطرنج تاتا استیل دو تساوی برای شطرنج بازان ایرانی در دور ششم

ساعت: 10:43
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923468

شطرنج بازان ایران در ششمین دوره مسابقات فولاد تاتا به تساوی رسیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ششمین دوره از هشتاد و پنجمین دوره مسابقات شطرنج فولاد تاتا برگزار شد و شطرنج بازان ایران روی دو میز به رقابت پرداختند. پرهام مکسودلو شطرنج باز شماره یک ایران در جدول مسترز این دوره از مسابقات به مصاف راپورت رومانی رفت و به تساوی رسید. مقصودلو با ریتینگ 2719 در این بازی به تساوی رسید در حالی که حریفش در این دور ریتینگ 2740 داشت.

همچنین مگنوس کارلسن شطرنج باز شماره یک جهان که در دو بازی اخیر خود در این مسابقات شکست خورده بود در دور ششم مقابل شطرنج باز هلندی به تساوی رضایت داد. پس از 8 سال، کارلسن 3 بازی کلاسیک متوالی را از دست داد تا حدود 15 امتیاز رتبه بندی زنده را با عملکرد ضعیف از دست بدهد.

پرهام مقصودلو که در این دوره از مسابقات 4 تساوی، یک باخت و یک برد کسب کرده است با 3 امتیاز در رده نهم این مسابقات قرار دارد. مگنوس کارلسن با 2 باخت، 2 تساوی و تنها یک برد 2.5 امتیازی شده و در رده یازدهم این مسابقات قرار دارد. عبدالستاروف ستاره ازبکستانی با 4.5 امتیاز در صدر این مسابقات قرار دارد.

سید محمد امین طباطبایی دیگر شطرنج باز ملی پوش ایرانی که با ریتینگ 2686 در جدول مدعیان این مسابقات قرار دارد در ششمین بازی خود به مصاف شطرنج باز آمریکایی رفت و به تساوی رسید. این محرومیت برای تیم ملی ایران در حالی به دست آمد که حریفش ریتینگ 2559 را داشت.

شطرنج باز ایرانی با این تساوی حدود 2 واحد ریتینگ زنده را از دست داد. با توجه به ریتینگ حریف طباطبایی به نظر می رسید می تواند برنده شود اما ملی پوش ایرانی مقابل حریف آمریکایی متوقف شد تا با 3 امتیاز در رده هفتم مسابقات باقی بماند. ایلماز ترکیه که هیچ باختی در این مسابقات نداشته است با 4.5 امتیاز صدرنشین است.

هشتاد و پنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک مسابقه 14 نفره است که از 14 تا 29 ژانویه در هلند برگزار می شود. پرهام مکسودلو به جای «دودا» در این مسابقات پیروز شد.

دیدگاهتان را بنویسید