شطرنج تاتا فولاد بازگشت ماکسودلو پس از 7 ساعت!/ برد طباطبایی ها مقابل میزبان

ساعت: 11:05
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923605

شطرنج بازان ایران در مسابقات شطرنج فولاد تاتا به یک تساوی و یک برد دست یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در هفتمین دوره از هشتاد و پنجمین دوره مسابقات شطرنج فولاد تاتا، دو شطرنج باز ایران روی دو میز به مصاف حریفان خود رفتند.

در جدول مسترز این دوره از مسابقات پرهام مکسودلو، شطرنج باز شماره یک ایران به مصاف کاروانای آمریکایی رفت و به تساوی رسید. مقصودلو با ریتینگ 2719 این بازی را مساوی کرد در حالی که حریفش در این دور ریتینگ 2766 را به دست آورد..

در پایان این مسابقه حریف ماکسودلو پیش بود اما پس از حدود 7 ساعت و 10 دقیقه بازی، شطرنج باز ایران موفق شد باخت را با تساوی جایگزین کند..

پرهام مکسودلو که در این دوره از مسابقات 5 تساوی، یک باخت و یک برد کسب کرده است 3.5 امتیازی شده است. شطرنج باز شماره یک ایران با این نتایج در رده هشتم این مسابقات قرار دارد. عبدالستاروف ستاره ازبکستانی با 5.5 امتیاز در صدر این مسابقات قرار دارد.

همچنین مگنوس کارلسن، شطرنج باز شماره یک جهان که دو باخت در کارنامه خود دارد، در این دوره از مسابقات برابر راپورت رومانیایی پیروز شد تا پس از دو باخت متوالی و یک تساوی به پیروزی برسد..

سید محمد امین طباطبایی دیگر ملی پوش شطرنج ایران که با ریتینگ 2686 در جدول مدعیان این مسابقات قرار دارد در هفتمین بازی خود به مصاف شطرنج باز هلندی رفت و پیروز شد. این پیروزی برای تیم ملی ایران در حالی به دست آمد که حریفش 2627 امتیاز کسب کرد.

شطرنج باز ایران با این پیروزی 4 امتیازی شد و در جایگاه ششم این دوره از مسابقات قرار گرفت. شطرنج باز آلمانی با 5.5 امتیاز در صدر این مسابقات قرار دارد.

هشتاد و پنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک مسابقه 14 نفره است که از 14 تا 29 ژانویه در هلند برگزار می شود. پرهام مکسودلو به جای «دودا» در این مسابقات پیروز شد.

دیدگاهتان را بنویسید