شفافیت طرح سه قوه پیشگیری از فساد / طرح حکمرانی بهتر با اجرای این طرح


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855649

ترکی با بیان اینکه طرح شفافیت تاثیر مثبتی در جلوگیری از فساد دارد، گفت: این طرح به کشور کمک می کند تا به سمت حکومتداری بهتر حرکت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترگی کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار هاورستان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی طرح شفافیت قوای سه گانه را تصویب کرد، افزود:


هیئت امنا با اصل طرح شفافیت موافق است

وی با تاکید بر اینکه هیات امنا با اصل این لایحه موافق است، افزود: در برخی بندهای این طرح ممکن است تفسیرهای مضاعفی صورت گیرد که مجریان را در اجرا سردرگم کند. هیات امنا از مجلس خواسته است که این موارد را اصلاح کند، بنابراین قانون باید محکم و ماندگار باشد.

این کارشناس سیاسی گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین تاکید کردند قوانین مصوب مجلس باید کاملاً شفاف، غیرقابل اجرا و دارای تفاسیر متعدد باشد.

ترچی بیان کرد: در نظام قانونگذاری هر چه قانون قانع کننده و شفاف باشد، قانون بادامی شکل می گیرد و مشکلات کمتری در اجرای آن ایجاد می شود.


نظرات هیأت امنا تغییر می کند و قانون شفافیت دائمی می شود

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: نظرات هیئت امنا و شورای تطبیق در صورت اصلاح و احیاء به یک قانون سالم، ماندگار و قابل اجرا در همه ابعاد تبدیل می شود.

ترکی گفت: این قانون پس از اصلاح می تواند در هر سه قوه در چارچوب قانون نقش موثری داشته باشد تا دشمن نتواند از اطلاعات خود سوء استفاده کند.

وی معتقد است: طرح شفافیت قوای سه گانه طرح خوب و موثری است که خیر و برکات زیادی برای جامعه به همراه دارد.

این کارشناس سیاسی افزود: نظر هیات امنای اتلا، حکمی است نه مبهم، نه کاملاً روشن و دقیق تا این موارد به طور شفاف و دقیق روشن شود.


طرح شفافیت در پیشگیری از فساد موثر است

ترکی به اثربخشی طرح شفافیت برای جلوگیری از فساد اشاره کرد و افزود: این طرح باعث افزایش دسترسی مردم به کار وکلا و نمایندگان می شود.


با طرح شفافیت، اقدامات مسئولان زیر نظر مردم است

وی گفت: زمانی که فرآیند تصمیم گیری شفاف می شود مردم در صحت کار دقت بیشتری می کنند تا کارکنان به صورت عمومی و با ذره بین کار خود را انجام دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: زمانی که نمایندگان مجلس و وکلا در معرض دید مردم قرار می‌گیرند، دقت بیشتری می‌کنند، تخلفی صورت نمی‌گیرد و این باعث افزایش پاسخگویی نیروها می‌شود.


شفافیت طرح قوای سه گانه برای پیشگیری از فساد / حکمرانی بهتر با اجرای این طرح

ترکی گفت: با طرح شفافیت، نمایندگان مجلس باید در قبال قوانین مصوب پاسخگو باشند و مسئولانی که اقداماتی را انجام می دهند، باید مسئولیت تصمیم خود را بر عهده بگیرند و کشور را در حرکت به سمت حکومت داری بهتر یاری کنند.

وی با بیان اینکه فرصتی برای پیگیری تفکرات و تخلفات نیز فراهم می کند، افزود: همچنین با طرح شفافیت کارکنان باید پاسخگوی مردم باشند و مسئولیت کامل کار خود را بر عهده بگیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: طبیعتا طرح اولیه شفافیت فقط مربوط به مجلس شورای اسلامی بود اما این طرح برای سه قوه خلاصه شد که همه دستگاه های اجرایی را پوشش می دهد و همه را موظف به شفاف سازی می کند که این انحصار در مجلس است. نباش.

ترچی تاکید کرد: این شفافیت همه نیروها و دستگاه های مسئول کشور را در چارچوبی پوشش می دهد که حافظ منافع ملی باشد و برای کشور مشکلی برای اداره کشور نداشته باشد و دشمن نمی تواند از این اطلاعات سوء استفاده کند.

وی یادآور شد: امیدواریم با اصلاحات این کار را انجام دهد و نظر هیأت امنا را بدهد، این قانون به مطالبات واقعی مردم مجلس یازدهم و سه قوه دیگر پاسخ رضایت بخشی خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید