شفافیت فقط مختص مجلس نیست/ در ابتدایی ترین صنایع دچار «نمی شود» شده ایم

ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786400

رئیس جمهور در هفتمین جلسه همفکری ملی بسیج دانش آموزی خواستار تحول اساسی در آموزش و پرورش شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 10 آذرماه) در هفتم ملاقات کنگره همفکری بسیج دانش آموزی گفت: در جلسه ای که محل مهمی بود، اشاره کردم که اگر روزی مسئولیتی برای نفوذ در دولت داشته باشم، قطعاً امور وزارت آموزش و پرورش را به طور دقیق دنبال می کنم.

وی افزود: متأسفانه در سال های اخیر در حالی که سند تحول اساسی داشتیم، بی ثبات بود.اکثر این وزارتخانه در حضور وزیر آموزش و پرورش غایب است.

وی گفت: نزدیک به 17 سال است که در وزارت آموزش و پرورش دولت ثابتی نداریم و چه انتظاری داریم که بتوانیم آموزش و پرورش را متحول کنیم.

کلیباف گفت: برای داشتن حکمرانی و آموزش و پرورش مناسب باید در وزارت آموزش و پرورش ثبات وجود داشته باشد در حالی که ما به صورت داوطلبانه یا غیرارادی به آموزش و پرورش ضربه زده ایم زیرا روند ناپایدار 17 سال اخیر در آموزش و پرورش این را نشان داده است. باید جبران کند

گفت: همه مقامات آنها موظف به جبران تغییرات آموزش و پرورش هستند.

وی گفت: در گام دوم انقلاب و بیانات رهبر معظم انقلاب نباید شک کرد چرا که اسلاف نماینده من نیستند و مانند من هستند، بلکه پیشینیان این حرکت دانشجو هستند پس باید ایمان و ایمان داشته باشید.»

سخنگو گفت: روزهای قبل از انقلاب و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مصمم است راه مستقیم انقلاب اسلامی را که اهداف سیاسی امام و بر اساس سنت های الهی بود، انجام دهیم و ما باید در این راه ثابت قدم باشید.»

کلیباف گفت: جوانان و دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی پیشتازان نهضت انقلاب اسلامی هستند و نباید تردید داشت که موفقیت و پیروزی از آن کسانی است که به سنت های الهی، مردم سالاری اعتقاد دارند و می توانیم به آن ایمان داشته باشیم. خودمان. تو هستی.”

وی تاکید کرد: دانشجویان پیشگامان نهضت در گام دوم انقلاب اسلامی هستند و ما به عنوان مقامات ما یک تعهد قدیمی داریم و موظفیم تجربیات خود را انتقال دهیم و از جوان ترها استفاده کنیم.

سخنگو گفت: دشمنان داخل و خارج انقلاب باید این احساس را داشته باشند که دین می تواند بر جامعه حاکم شود و باید بفهمند که قطعا دین می تواند بر جامعه حاکم شود و انقلاب اسلامی می تواند تحول بزرگی ایجاد کند.

وی با اشاره به توجه رهبر انقلاب به جوانان گفت: اما در دهه 40 بعد از انقلاب به جوانی و نوجوانی توجهی اساسی نشد، بنابراین باید بدحجابی در حوزه جوانان را فراموش کنید و خودتان را دست کم نگیرید. به سن کم خود فکر نکنید

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در 20 سالگی وقتی به یک پیرمرد 50 ساله نگاه می کردم فکر می کردم نمی تواند طراحی کند و فکر می کردم هر کاری از دستش برمی آید حتی در انتخاب افراد می تواند انجام دهد. در جبهه، افرادی را 50 ساله می دانستم، در حالی که اکنون که 50 ساله هستم، به جوانی 20 ساله نگاه می کنیم که جوان و بی تجربه است و قدرت تصمیم گیری ندارد. بنابراین من می خواهم به گروه های سنی مختلف در زمان های مختلف نگاه کنم.

وی با اشاره به زمان مسئولیت خود در نیروی انتظامی گفت: در آن زمان وارد یکی از مقرهای مهم ناجا شدم و دیدم مرد جوانی نگهبانی می دهد. با خودم گفتم چطور می شود یک جوان را تبدیل به نگهبان کرد.» جای حساسی را ترک کردند و من به کارمند زنگ زدم و گفتم حتماً آدم بالغ تری اینجا باشد؛ وقتی تلفن را قطع کردم به خودم گفتم قالیچه! سن شما با این پاسدار وقتی جبهه بودید حداکثر دو سال پس چرا آن روز به او اعتماد کردید و حالا که مغز متفکر این انقلاب هستید به این جوان اعتماد ندارید پس نبخشید. من و من تماس گرفتم و دستوری را که داده بودم لغو کردیم که این سوال در ذهن من باقی مانده است که باید به مردان، زنان و جوانان فرصت داده شود و ما موظف هستیم که توانایی های آنها را فعال کنیم.

کلیباف در ادامه تاکید کرد: بسیج مستضعفین به معنای مکانی است که باید برای به‌کارگیری ظرفیت‌های خود و رفع موانع تلاش کرد. من بزرگ‌تر بوده‌ام و همیشه سعی کرده‌ام تیم اصلی را که با آنها کار می‌کنم جوان‌تر از خودم کنم که در سطوح مختلف این کار را انجام داده‌ایم.

وی خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: شما در این برهه حساس می توانید موثرترین قشر جامعه باشید و ما مسئولین باید توجه داشته باشیم که اساس پیشرفت ما توسعه نیروی انسانی، مهارت آموزی است. ظرفیت سازی و استعدادیابی.»

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه امروز امکانات مادی و پول سرمایه نیست، بلکه جوانان و نیروی کار ظرفیت ما هستند، گفت: سوگند می خورم تمام مشکلاتی که امروز ما را در اقتصاد متضرر کرده به خاطر کمبود نیست. از امکانات، اما به دلیل ضعف در آموزش، حکومت داری و عدم ایمان به سنت های الهی است.

وی افزود: برخی مدیران اعتقادی به «ما می توانیم» ندارند در صورتی که در سالروز شهادت مقدم تهران، فاصله تأثیر تفکر «ما می توانیم» و «نمی توانیم» به عرض بزرگراه تهران – کرج باشد. در ابتدای آن قدرت و فناوری سنگین بی‌تردید در صنعت نظامی و بخش‌های پیچیده هوافضا و الکترونیک جزو 5 کشور برتر دنیا هستیم، اما چند کیلومتر دورتر، از «نمی‌توانیم» بیشترین آسیب را دیده‌ایم. صنایع پایه

کلیباف با بیان اینکه باید به سنت های الهی ایمان داشته باشیم و وعده الهی را صادقانه ببینیم، اگر کسانی که در جنگ کشورها در کنار پیامبر(ص) بودند از دشمن نترسیدند و با ایمان پیروز شدند، گفت: آموزش، تربیت، تزکیه و مهارت آموزی آغاز کار است که پیدایش آن از سن دانش آموزی است که باید در تمام ابعاد اجتماعی و فرهنگی آن مورد توجه قرار گیرد. در حکومت داری و نظام آموزشی باید به مدرنیته، مخالفت با تساهل، ظرفیت سازی، پوپولیسم و ​​خودباوری توجه کنیم تا راه تربیت افرادی را که تمدن سازند، برویم تا انسجام و کار گروهی خوب باشد. و تعلیم و تربیت پیشانی عقلانیت است و متأسفانه در این عرصه از نوسازی و انقلاب است.

رئیس قوه مقننه همچنین با تاکید بر اینکه در شرایطی هستیم که شما دانش آموزان خودسازی را فراموش نکنید، خاطرنشان کرد: روحیه هیجان، تلاش و کارآمدی را فراموش نکنید. زمانی که من کمتر از 30 سال داشتم، حضرت امام (ره) یادداشتی برای عروس خود همسر مرحوم حاج احمد آقا نوشتند که در آن می فرماید: «فاتح جان! قدر جوانان را بدانیم. عبادت و بندگی هم در جوانی است.» پس تصور نکن که هر چه بزرگتر می شوی به خدا نزدیکتر می شوی. البته ما هم می فهمیم که به مرور زمان دنیا متعلق به ماست، پس قدر جوانی را بدانیم و از اشرافیت دوری کنیم.

وی تاکید کرد: سبک زندگی، سلامت جسمانی، مهارتی، دینی، کار گروهی بسیار مهم است، روحیه تحمل و انتقاد در این سن شکل می گیرد و بسیج بهترین مدرسه و بستر برای چنین آموزش هایی است، پس هر جا مشکلی دیدید بله بلند شوید و خودت را اصلاح کن

کلیباف بسیج را یک نوآوری اجتماعی دانست و افزود: آنچه امروز از بسیج می بینیم برگرفته از بستر حراست مقدس است و شما باید آن را حفظ کنید و امروز به بسیجی بودن و فرهنگ بسیجی برآمده از حراست مقدس افتخار می کنم. حاج قاسم می گفت اگر بخواهیم گوشه ای از بهشت ​​را نام ببریم، این قطعه دوران پاسداشت مقدس است.

وی ادامه داد: امروز در عرصه های مختلف حکومتی همه بسیجی هستند و بسیج تبلور همه مردم است که باید همه را در آغوش بگیرد. زمان جنگ مثل امروز نبود، شما هم باید امور را به دست خود بگیرید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکردهای چهارگانه مجلس در حوزه شفافیت، دموکراسی، هوشمندی و کارآمدی، گفت: فلسفه وجودی خود را از دست بدهید، پس ما صدای مردم هستیم، پس فعال باشید و با مجلس در تماس باشید

کلیباف همچنین افزود: با توجه به اینکه می گویید پیام به گونه ای منتقل می شود که به نظر می رسد پیام ها توسط کبوترها مخابره می شود، مانند گذشته نکات شما را در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر خواهم گرفت. که نقطه نظرات نسل جوان انقلابی را می دانند، «امروز این برای ما چیست و یعنی کار جهادی حواسمان به کف باشد تا بتوانیم درست تصمیم بگیریم؛ تصمیم گیری درست باید از پایین به بالا باشد. ، تصمیم گیری از بالا به پایین اشتباه است.

وی همچنین بر موضوع شفافیت تاکید کرد: من قبل از ورود به مجلس این موضوع را دنبال می کردم و اکنون خود را متعهد به آن می دانم اما شفافیت فقط مختص مجلس نیست و باید در همه دستگاه ها اعمال شود، اما قدم اول را خودمان برمی داریم بعدا “بیا او را هم دنبال کنیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید