شفافیت پاشنه آشیل شورای ششم فریدونکنار است


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916433

هنوز نقطه ضعف بزرگی به نام شفافیت و تشکیل جلسه برای ارائه گزارش عملکرد مردم و رسانه ها در شورای ششم فریدونکنار وجود دارد که از قضا در شوراهای گذشته وجود نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، 16 ماه از آغاز به کار شورای ششم در شهر و روستا می گذرد و پس از این مدت می توان کار اعضای این نهاد را محاکمه کرد.

فریدونکنار یکی از شهرهای مازندران است که همواره در کار شورای شهر و شهرداری با چالش های جدی مواجه بوده است و بسیاری از کارشناسان یکی از عوامل اصلی توسعه نیافتن این شهر را ضعف مدیریت شهری بر شهر می دانند. سال ها.

با روی کار آمدن شورای ششم در فریدونکنار که اعضای آن ترکیبی از نسل جوان و با تجربه بودند، امید در دل مردم زنده شد که این افراد بتوانند مشکلات فریدونکنار را حل کنند.

اگر بخواهیم ویژگی‌های مثبت این دوره از شورا را برشماریم، می‌توان به نزدیکی، پرهیز از اختلاف نظر، توجه به موانع کوچک، نگاه بلندمدت و ارتباط صمیمی و نزدیک با افرادی که موفق به حل آن شدند اشاره کرد. بخش بزرگی از مشکلات گذشته

آسفالت معابر شهری، نصب دوربین های مداربسته، برگزاری اولین جشنواره ماهی و پرندگان، پیگیری پروژه های بزرگی مانند ایجاد پارک جنگلی و جذب سرمایه گذار از جمله فعالیت های خوب ششمین شورای فریدونکنار است. باید بهتر اجرا شود که در این زمینه نمی گنجد.

اما در این میان هنوز نقطه ضعف بزرگی به نام «شفافیت» و تشکیل جلسه برای ارائه گزارش عملکرد مردم و رسانه ها در شورای ششم فریدونکنار وجود دارد که از قضا این ضعف در شوراهای دوره های قبل وجود نداشت و در راس مسائل قرار داشتند و درگیری هایشان به این موضوع اختصاص داشت.

این در حالی است که تک تک اعضای شورای شهر فعلی فریدونکنار قبل از انتخابات بر موضوع شفافیت و اطلاع رسانی به مردم در امور شهر و عملکرد شورای شهر و شهرداری تاکید داشتند اما متاسفانه به این وعده وفا نکردند و پس از آن که بیش از یک سال هیچ جلسه ای با رسانه ها برگزار نکرده و آنها نیز از مراجعه به مساجد برای ارائه گزارش عملکرد به مردم خودداری می کنند.

موضوعی که مدت هاست ذهن شهروندان فریدونکناری را به خود مشغول کرده این است که با وجود اینکه همه اعضای شورا قبل از انتخابات بر شفافیت و گزارش نتایج به مردم تاکید داشتند و حتی برخی از اعضا به بحث برگزاری جلسات در صحن علنی پرداختند. و با حضور عموم خبرنگاران اشاره کرد، اما چرا با اصحاب رسانه جلسه ای صورت نگرفت و گزارشی از کار به مردم ارائه نشد؟

لازم به ذکر است قانونگذار شورا را موظف کرده است که صورت بودجه و هزینه های خود را در هر سال مالی و همچنین هر 6 ماه یکبار صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری برای اطلاع عموم منتشر کند که متاسفانه شورای ششم فریدونکنار مورد بی توجهی قرار گرفت. ، گرفته می شود و راحت تر می توان گفت قانون شکنی شده است.

اعضای شورا باید بدانند همان طور که مردم در انتخابشان دست داشتند در تصمیم گیری ها و نحوه ارائه هم باید دستی داشته باشند زیرا اگر خدای ناکرده این افراد متوجه خیانت منتخبان خود شوند. ، دیگر به آنها اعتماد نخواهید کرد.

امیدواریم اعضای شورای شهر فریدونکنار به زودی در مورد عملکرد خود با مردم و اصحاب رسانه صحبت کنند تا برچسب عدم صداقت و شفافیت از روی آنها برداشته شود.

سید مرتضی رضویان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید