شمارش معکوس برای تغییر ساعت در طرح ترافیک آغاز شد

شمارش معکوس برای تغییر ساعت در طرح ترافیک آغاز شد

روز جدید : تا چند روز دیگر مدارس بازگشایی می شوند و پیش بینی می شود در روزهای اول مهر شاهد ترافیک سنگین باشیم.

تا چند روز دیگر مدارس تهران پس از دو سال آموزش بازگشایی می شوند. کارشناسان پیش بینی می کنند در ابتدای مهر با 30 درصد ترافیک و بسته شدن برخی جاده ها مواجه باشیم. یکی از اقداماتی که برای کنترل ترافیک انجام شد افزایش ساعات طرح ترافیک بود، البته برخی از مسئولان معتقدند تغییر ساعت طرح ترافیک در کاهش ترافیک موثر نیست و اساسا معضل ترافیک تهران باید حل شود.

در حال دریافت بازخورد از طرح افزایش ساعات طرح ترافیک هستیم و در صورت نیاز تغییرات بعدی در اجرای طرح ترافیک اعمال خواهد شد.

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش یک ساعته طرح ترافیک خبر داد و گفت: از این طرح بازخورد گرفته می شود و در صورت نیاز تغییرات بعدی در اجرای طرح ترافیک اعمال می شود. همانطور که قبلاً اعلام شده بود، با تصویب شورای ترافیک شهر تهران، زمان اجرای طرح ترافیک از ساعت 6:30 صبح تا 18:00 روز اول مهرماه خواهد بود. ما در مورد زمان و محدوده طرح به توافق رسیدیم و آن را تصویب کردیم.

وی به یکی از رسانه ها گفت: تنها تغییری که انجام شده این است که اجرای طرح ترافیک از ساعت 17 تا 18 بوده و سال گذشته و قبل از شیوع کرونا زمان اجرای طرح تا ساعت 19 بوده است. :00

از ساعت کاری شناور تا ممنوعیت تخلیه و بارگیری کامیون ها

به منظور کاهش پیک ترافیک در مهرماه، ساعات کاری برخی ادارات و سازمان ها شناور در نظر گرفته شده تا ترافیک به گونه ای توزیع شود که در زمان های معین جاده ها مسدود نشود. البته، علاوه بر زمان ورود کارکنان، زمان پایان نیز می تواند به صورت شناور تنظیم شود. همچنین هرگونه تردد، تخلیه و بارگیری کامیون ها در ساعات اولیه صبح ابتدای مهر ممنوع است. حسن منصوری استاندار تهران در این باره می گوید: به منظور کاهش بار ترافیکی، کار ادارات و سازمان های شهر تهران از ساعت 7 صبح تا 9 صبح شناور در نظر گرفته شده است. با توجه به زمان ورود کارکنان به محل کار، ساعات پایانی همان روز به صورت شناور تعیین می شود.

وی ادامه داد: ساعت کار سانی بانک ها 7 صبح و ساعت ورود مسئولان بانک 6:30 صبح است. ساعت نوبت صبح برای مقاطع متوسطه 7:30 و مقطع ابتدایی ساعت 8:30 می باشد. همچنین ساعت شروع نوبت صبح کارخانجات و کارگاه ها ساعت 6 صبح تعیین شده و مابقی شیفت های کاری بر این اساس انجام می شود.

وی تاکید کرد: هرگونه تردد، تخلیه و بارگیری کامیون و خودروهای باری از ساعت 6.30 تا 9.00 ممنوع است.

همزمان با بازگشایی مدارس، تردد شهروندان در تهران افزایش چشمگیری داشت. سیستم حمل و نقل عمومی باید بتواند پاسخگوی این میزان سفر باشد. در دوره قبل مدیریت شهری تاخیرهای جدی در توسعه و تجهیز ناوگان ایجاد شد و بسیاری از اتوبوس ها و واگن های مترو از خدمت خارج شدند. اکنون باید تعمیر ناوگان خودرو در دستور کار قرار گیرد که البته مدیریت شهری در این راستا اقداماتی انجام داده و تعدادی اتوبوس و واگن نیز تعمیر شده است.

سیستم حمل و نقل عمومی از دوران قبل به ارث رسیده است

آقامیری، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: واقعیت این است که یک سری محدودیت ها در خیابان ها و بزرگراه ها داریم. سیستم حمل و نقل عمومی میراث دوره قبل است و محدودیت هایی داریم. تلاش می کنیم ناوگان اتوبوسرانی را دو برابر کنیم تا مردم راحت تر رفت و آمد کنند و کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند. اگر شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند، جاده ها روان تر و رفت و آمد کمتر می شود.

وی به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف ما سهولت تردد شهروندان در سطح شهر و رسیدن دانش آموزان به موقع به مدارس است.

عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران به شناور بودن ساعت کاری اشاره کرد و گفت: نیازمند همدلی شهروندان هستیم و تا همدلی نباشد نمی توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

شهرداری و شهرداری از پروژه های علمی حمایت می کنند که می تواند مشکل ترافیک را حل کند
آقامیری به تغییر ساعت برنامه ریزی ترافیک و تاثیر آن بر ترافیک شهر تهران اشاره کرد و گفت: بالاخره هر یک از عوامل می تواند در کاهش ترافیک تاثیر داشته باشد و هر اقدامی بخشی از کار را جمع آوری می کند و انجام کارها با هم باعث روان شدن حرکت می شود. .

وی به راه حل کلیدی معضل ترافیک اشاره کرد و گفت: در این راستا برنامه ریزی ها و پیشنهاداتی ارائه شده است. تاکید می کنم شهرداری و شهرداری از پروژه های علمی حمایت می کنند که بتواند مشکل ترافیک را حل کند. البته برنامه ها هم باید قابل اجرا باشند.

وی در خصوص ایجاد اتوبوس مدرسه نیز گفت: شاید این فقط یک ایده باشد. البته ایده های زیادی مطرح شده و در حال بررسی است.

عناصر متعددی در افزایش ترافیک موثر است که هر کدام از این عناصر می تواند ترافیک را افزایش دهد.سرهنگ رزاقی معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران می گوید: سه پیک ترافیکی در تهران داریم که اولی از ساعت 6 تا 8 صبح، دومی. در ظهر.و اصلی به عصر متصل است که از ساعت 16:30 شروع می شود و در ساعت 20:00 به پایان می رسد. اطلاع رسانی به پلیس در زمان اوج ترافیک است. در حال بستن یا بازگشایی برخی از جاده ها برای کاهش ترافیک در صبح هستیم و تجربه نشان می دهد که اگر این کار انجام نشود، وضعیت ترافیک بدتر می شود. مثلا؛ این کار در ورودی شیخ فضل الله، آزادگان و … انجام می شود.

بر اساس این گزارش با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه با افزایش ترافیک مواجه هستیم. اقداماتی برای کاهش و مدیریت ترافیک در حال انجام است. اگرچه این اقدامات جزئی در کوتاه مدت جواب می دهد و باید مشکل را به طور اساسی حل کنیم. بهتر است والدین از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و از سفرهای غیرضروری در روزهای ابتدایی مهر خودداری کنند تا از ترافیک جلوگیری کنند. البته برای کاهش ترافیک اول مهر نیز اقداماتی مانند افزایش ساعت طرح ترافیک، شناور بودن ساعات اداری و … انجام شده است. البته قبل از افتتاح مدارس باید چندین اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود تا شهروندان در این ایام به راحتی تردد کنند. توسعه حمل و نقل شهری و تجهیز ناوگان خودرویی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و در این راستا اقداماتی انجام شده و بودجه هایی نیز برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید