شمانی به حمله پهپادی به اقامتگاه نخست وزیر عراق واکنش نشان داد

ساعت: 09:01
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782175

دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: ترور نخست وزیر عراق شورش جدیدی است که باید در اندیشکده های خارجی جست و جو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شمهانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به حمله شب گذشته پهپاد به محل سکونت مصطفی الکاظمی در حساب کاربری خود نوشت: سال هاست که با ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی و اشغال کشور، چیزی جز ناامنی به ارمغان نیاورده اند. اختلاف و بی ثباتی برای مردم مظلوم عراق.»

گفتنی است صبح امروز دو انفجار همراه با تیراندازی در منطقه سبز بغداد شنیده شد. سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد پس از انفجار و تیراندازی زنگ خطر را به صدا درآورده است.

خبرگزاری فرانسه این حوادث را به نزدیکی خانه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در منطقه سبز ربط داد و گفت که نزدیکی به خانه الکاظمی هدف حمله هوایی بوده است و منابع دیگر پهپاد و سایر موشک های کاتیوشا را مقصر می دانند.

ترور نافرجام نخست وزیر، فرمانده کل نیروهای مسلح، توسط پهپادی که برای هدایت محل سکونت وی در منطقه سبز بغداد طراحی شده بود انجام شد، اما وی آسیبی ندید و در سلامت کامل بود. گروه رسانه ای عراق گفت: کامل است. نیروهای امنیتی به نوبه خود اقدامات لازم را در پاسخ به این تلاش نافرجام انجام می دهند.»

منابعی در کاخ ریاست جمهوری عراق نیز تایید کردند که یک پهپاد کوچک به کاخ مصطفی القاظمی حمله کرد اما این حادثه آسیبی ندید.

الکاظمی نیز در اولین واکنش در توئیتی اعلام کرد که حالش خوب است و همه را به آرامش و خویشتن داری در عراق دعوت کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید