شناسایی بیش از 210 منطقه فرورفته در کشور / 3 شهرستان در استان زنجان بدون نقشه


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844488

رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: در حال حاضر بیش از 210 منطقه غرق شده در کشور شناسایی شده که بیشتر آنها در استان کرمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; علی جاویدان امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با اشاره به خودکفایی کشور در نقشه برداری گفت: اخیرا تفاهم نامه ای با کشور تاجیکستان در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی امضا شد. و نرم افزار

وی با اشاره به اینکه مشکلی در این خدمات در کشور وجود ندارد، گفت: اگر مشکلی وجود دارد به دلیل تامین برخی از قطعات به دلیل تحریم ها است و در سایر حوزه ها مشکلی نداریم.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به تفاهم نامه های امضا شده با کشورهای خارجی گفت: سازمان نقشه برداری کشور برای تحقق اهداف بین المللی این تفاهم نامه از ظرفیت تخصصی و فنی بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان بهره مند خواهد شد. او پاسخ خواهد داد.

جاویدان با اشاره به اینکه در جریان تمرکز آقای میرکاظمی رئیس برنامه و بودجه کشور بر فعال سازی نقش استان ها در نظام برنامه ریزی، افزود: با توجه به اختیارات اجرایی و قانونی که در اختیار دارد سازمان نقشه کشی کشور در کشور، تاکید بر فرونشست است.”

وی بابیان اینکه با توجه به حساسیت های موجود در کشور و تعاملات با وزارت راه و شهرسازی در خصوص فرونشست، ادامه داد: طی این تعاملات شورای عالی معماری و شهرسازی و تمامی استان ها اعلام کردند که ساخت و ساز در مناطق جدید جانمایی. در منطقه استقرار استعلام از سازمان زمین شناسی که در حال حاضر در حال انجام است.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به وجود 5 گیرنده ثابت GNSS در استان زنجان، ادامه داد: یکی از گیرنده ها در فاز اول و بقیه گیرنده ها در پایان تابستان امسال توسط سازمان نقشه برداری کشور به روز می شود. .

وی بابیان اینکه 3 شهر فاقد نقشه هستند، اضافه کرد: با تعاملات انجام شده در صورت ارائه وام تا پایان سال باید نقشه 3 شهر زنجان تهیه شود.

جاویدان خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مبنی بر ساخت و ساز در نواحی جدید به ویژه بر اساس قانون جهش تولید مسکن، مکان یابی مناطق از سوی سازمان نقشه برداری درخواست می شود.

وی با اشاره به مشارکت وزارت کشور در موضوع مناطقی که پیش از این پس از سقوط در متروپولیتن ساخته و آرام شده است، گفت: برای ادارات مختلف تعیین تکلیف شده و در حال پیگیری است.

رئیس سازمان زمین شناسی بابیان اینکه سازمان زمین شناسی با استفاده از آخرین فناوری ها و استفاده از تداخل سنجی راداری کل کشور را رصد کرده است، افزود:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید