شناسایی و اولویت بندی مسائل روستایی هدف دولت در دور اول سفرهای روستایی است


ساعت: 18:00
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834933

رئیس جمهور گفت: شورای دولت در نظر دارد در این دور از سفر اولویت های استان ها را تعیین و تصمیم گیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام رئیسی در بدو ورود به استان قزوین در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین گفت: استان قزوین حدود 3 هزار شهید و 7 هزار جانباز و ایثارگر دارد و باید به همه شهدای بزرگوار آن استان، فیلسوفان و فقهای بزرگ استان ادای احترام کنم. .

وی گفت: فقهای بزرگ استان قزوین نه تنها به این استان، بلکه در کشور و جهان اسلام به افراد فرهیخته و صاحب نام شهرت دارند.

رئیس جمهور گفت: این سفر برای بنده لازم بود اما آنچنان که باید و شاید خوشایند نیست چرا که شرایط کرونا اجازه حضور در مجامع عمومی را نمی دهد و با سلام و عرض ادب و احترام به مردم عزیزمان در این استان سلام می کنم. . . “

رئیسی بیان کرد: استان قزوین استانی تاریخی و تمدنی است و مهمتر از آن این است که پس از پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف درخشیده است و از چهره های نامدار این استان می توان به مرحوم ابوترابی اشاره کرد که الهام بخش بود. شخصیت معنوی . .

وی بیان کرد: استان قزوین به دلیل اینکه یک استان کشاورزی و صنعتی است و از همه مهمتر ظرفیت نیروی کار تحصیلکرده کارآمد را دارد ظرفیت های زیادی دارد. البته کمبودها و مشکلاتی در استان قزوین وجود دارد که استان از آن رنج می برد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: قبل از سفر ما کارشناسان وارد استان شده و وضعیت را بررسی و با مسئولان استانی دیدار و از این طریق مشکلات و کاستی ها را به اطلاع آنها رساندند و اولویت ها را تعیین کردند.

رئیسی گفت: خدای ناکرده پس از سفر وزرا در نقاط مختلف استان، امشب گزارش سفر آنها در شورای اداری اعلام و مصوبات سفر اعلام می شود تا اصحاب رسانه و مردم از استانی که بهترین ناظر برای نظارت بر اقدامات باشد، اطلاع رسانی خواهد شد.»

وی افزود: شورای دولت در نظر دارد در این دور از سفر اولویت های استان ها را تعیین و تصمیم گیری کند.

رئیس جمهور افزود: طبیعی است که در دور اول سفر نمی توان از همه مشکلات و کاستی ها آگاه شد و آنها را برطرف کرد، اما اولویت ها را تعیین کرده و برای رفع سریع آنها اقدام می کنیم.

رئیسی ادامه داد: یکی از موهبت هایی که خداوند به استان قزوین داده است مراکز علمی و فرهنگی استان قزوین است چرا که استان قزوین دارای مراکز علمی فعالی است که نه تنها برای قزوین بلکه برای کشور به ویژه سرمایه ها نقش دارند. “

وی یادآور شد: خدای نکرده در این سفر بر اساس آنچه که باید تصمیم بگیریم و عمل کنیم موفق خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید