شناسایی و حمایت از 120 کودک کار در قزوین

وی افزود: 125 کودک در مراکز مراقبت اجتماعی قزوین تحت مراقبت و بهره مندی از خدمات اجتماعی هستند.

معاون اجتماعی استانداری قزوین با اذعان به اینکه بخشی دیگر از خدمات اجتماعی مربوط به فرزندخواندگی است، تصریح کرد: زوج های بدون فرزند برای دریافت کمک های اجتماعی اقدام کرده و مراحل را طی می کنند، در صورتی که فرزندان نگهداری شده در مراکز اجتماعی دارای شرایط باشند، فرزندخواندگی را بپذیرند. آنها

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه خدمات مهم مددکاری اجتماعی شامل اورژانس اجتماعی و مراکز حوادث و سوانح است، هم اکنون هشت اورژانس به صورت شبانه روزی در استان مشغول به کار هستند.

حقيقي ادامه داد: در ارائه خدمات توسط اين گروه ها، اكثريت جامعه هدف را كودكان بدسرپرست، زنان و دختران فراري و آسيب پذير، افراد اقدام به خودكشي و يا افرادي كه در شرايط بحراني قرار دارند، تشكيل مي دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: تماس های گزارش مشکلاتی از جمله کودک آزاری با اورژانس اجتماعی 123 توسط دستگاه های مختلف دریافت می شود و بر اساس اطلاعات، راهکارها و خدمات لازم به جامعه هدف و کودکان ارائه می شود. و در صورت لزوم در خانه های امن اسکان داده می شوند


60 کودک کار در مراکز مراقبت اجتماعی قزوین نگهداری می شوند

حقیقی مرکز مداخله و مراقبت، خانه دختران آسیب دیده، زنان آسیب دیده، خانه امن زنان بدسرپرست و کودکان کار را از جمله مراکز تحت پوشش اورژانس اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: دو مرکز برای ارائه خدمات سرپایی به کودکان کار، یک مرکز برای افراد بی سرپرست. کودکان و یک خانه سرپناه در استان فعال هستند.

وی گفت: از ابتدای امسال 60 کودک کار در مراکز بهزیستی استان قزوین نگهداری و بیش از 60 کودک در مراکز سرپایی شناسایی شدند. این مرکز سرپایی از ظرفیت پشتیبانی کافی برخوردار است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تکمیل شود.


توانمندسازی زنان یکی از سیاست های اداره کل بهزیستی استان قزوین است

وی افزود: بخش عمده ای از جامعه هدف مددکاری اجتماعی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که اداره کل ماهانه خدمات مختلفی از جمله پرداخت مستمری، هزینه های درمانی، تامین مایحتاج اولیه زندگی و هزینه تحصیل فرزندان را به آنها ارائه می کند.

معاون اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: بانوان رده سنی پایین را که ظرفیت توانمندسازی خود را دارند از پوشش اجتماعی خارج کرده و در چرخه کاری و برنامه هایی مانند ارائه آموزش های فنی و حرفه ای، خوداشتغالی قرار می دهیم. وام ها و گروه های حمایت از زنان برای ایجاد اشتغال پایدار به آنها ارائه می کنیم.

حقيقي در پايان يادآور شد: بخش ديگري از كارهاي مديريت اجتماعي مربوط به كودكان بدسرپرست و بدسرپرست است كه سرپرستي آنها به اين قشر سپرده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید