شناسایی و فعال سازی ظرفیت ها یکی از اهداف سفرهای روستایی است


ساعت: 17:16
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878089

احمد واحدی پیگیری پروژه های عمرانی در راستای ظرفیت استانی و توازن منطقه ای و آمایش سرزمینی را از وظایف وزارتخانه خود عنوان کرد و گفت: در سفر به استان ها شناسایی و فعال سازی این ظرفیت ها پیگیری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، احمد واحدی وزیر کشور در بجنورد گفت: منطقه به تناسب ظرفیت، استان ها و با رعایت موازنه منطقه ای و آمایش سرزمین، بهره گیری از مزیت های نسبی و تحقق ظرفیت های راکد هر منطقه است.

وزیر کشور ادامه داد: شناسایی، پیگیری و فعال سازی ظرفیت ها که در قالب سفرهای استانی و برون منطقه ای انجام می شود از وظایف این وزارتخانه است.

واحدی در خصوص ظرفیت استان خراسان شمالی گفت: دامپروری و کشاورزی از ظرفیت های اصلی این استان است بنابراین پیش بینی شد از برخی از اپلیکیشن های دامی حاضر در منطقه حمایت شود.

وی با اشاره به مشکل تامین آب کشاورزی در برخی نقاط استان گفت: این موضوع در دستور کار است، آب استان باید در وضعیت بهتری تامین شود.

وزیر کشور همچنین به ظرفیت های صنعتی این استان توجه کرد و خاطرنشان کرد: بخشی از این ظرفیت فعال است و بخشی از آنها زمینه فعال شدن است.

واحدی یادآور شد: استان خراسان شمالی نیز فرصت های خوبی برای گردشگری و صنایع دستی دارد که باید بیش از پیش فعال شود.

وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای عبادت اربعین حسینی (ع) گفت: استان ها خود را برای سفر باشکوه اربعین آماده می کنند. عراقی ها قول داده اند که ویزا برای سفرهای زمینی در اربعین را لغو کنند که با این کار تردد در مرزهای زمینی بسیار آسان می شود تا مردم بتوانند از فضای اربعین نهایت استفاده را ببرند.

وزیر کشور درباره بحث افزایش تراکم ساخت و ساز نیز گفت: این موضوع در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی برای اضافه شدن یک یا دو طبقه در استان به طبقات مسکونی مطرح می شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاهتان را بنویسید