شناسایی 677 هکتار بافت فرسوده و غیرعملکردی در مرکز خراسان شمالی / اجرای 5 طرح بازآفرینی شهری در بوینورد

ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804707

کاسم قاسمی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در بوینورد، 154 هکتار از بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی این شهرستان 523.8 هکتار است که در مجموع 677.8 هکتار بافت های ناکارآمد شناسایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: در حال حاضر 11 پروژه بهسازی شهری در استان های بوینورد، شیروان و اسفراین فعال است.

وی ادامه داد: تقسیم این پروژه ها در بجنورد پنج پروژه، شیروان چهار و در اسفراین دو طرح بازآفرینی شهری فعال است به طوری که در سال 99 حدود 9 میلیارد تن وام برای این پروژه ها اعطا شد که بخشی به صورت نقدی و بخشی به صورت اسلامی بود. گنجینه اوراق قرضه است.

قاسمی با اشاره به اینکه وام بازآفرینی شهری استان به پروژه های شهرهای بوینورد، شیروان و اسفراین اختصاص یافته است، افزود: 900 میلیون تن در اسفراین برای احداث شریان های کلاکریم و پیاده راه اختصاص یافته است. پروژه بهسازی و جدول زمانی در خیابان فرومندی و میدان امام 650 میلیون تن اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین در شیروان برای ساخت پایگاه خدمات اجتماعی در اراضی ملی 921 میلیون تن، ساخت خانه فرهنگ در اراضی ملی 800 میلیون تن، تکمیل ساماندهی و بهسازی راه های ملی شیروان 260 میلیون تن و ساخت و ساز آسفالت راه های حکیم شیروان 500 میلیون تومان اعتبار اعطا شد.

قاسمی با اشاره به اینکه پنج طرح بازآفرینی شهری در شهرستان بوینور در حال اجراست، گفت: احداث مجتمع فرهنگی ورزشی در منطقه جوادیه به ظرفیت یک میلیارد و 100 میلیون تن، طرح مرمت و ساماندهی آب فرسوده شبکه فاضلاب 500 میلیون تومان پروژه بهسازی و توسعه شبکه آبرسانی و فاضلاب جوادی 700 میلیون تومان تکمیل سالن ورزشی باقرخان دو با یک میلیارد تومان ساخت محله صادقیه بجنورد با یک میلیارد تومان در مرکز شهر فعال است. استان

وی با اشاره به اینکه اولین سرای محله استان در شهر بجنورد و برنامه سراهای محله صادقیه از سال 97 آغاز شد، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود اعتبار و مشکلات فنی متوقف شد و در سال 1378 اداره کل با اعتبارسنجی انجام شد. دوباره فعال شد

این مقام مسئول در خصوص تامین منابع اعتباری برای اجرای طرح های بهسازی شهری گفت: این منابع از طریق وام تملک دارایی های سرمایه ای در قالب برنامه ششم توسعه شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود. “

وی یادآور شد: برخی طرح ها در قالب برنامه درسی بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، برخی در قالب برنامه درسی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و یک سری وام در قالب اشتغال گسترده و مولد است. به بند الف تبصره 18 اعتبار دریافت می کنند.

قاسمی با بیان اینکه مطالعات بازآفرینی شهری تاکنون در سه شهر خراسان شمالی انجام شده است، بیان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده در بجنورد 154 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در این شهرستان 523.8 هکتار است که از مجموع 677.8 هکتار شناسایی شده است. بافت غیر عملکردی

وی افزود: همچنین در شهرستان اسفراین 105 هکتار بافت فرسوده و در شیروان 120 هکتار بافت فرسوده و مساحت سکونتگاه های غیررسمی این شهرستان 190.8 هکتار است.

قاسمی گفت: در سال 97 وام طرح های بازآفرینی شهری اسفراین از محل منابع تبصره 18 حذف شد که با وقفه 2 ساله این وام ها در سال 99 از سر گرفته شد و اکنون در تلاش هستیم تا به شهر اسفراین برسیم. که در سال 97 و 98 وام نداشته است در سال 99 وام وی بازپرداخت می شود.

وی گفت: در سال 1378 100 میلیون تن وام برای توانمندسازی و ارتقای ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی استان در بخش های بازآفرینی سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین اعطا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید