شنیدن فساد در مدیریت محرومان

شنیدن فساد در مدیریت محرومان

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نطق بین دستورات خود در مجمع علنی امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سالگرد فتح خرمشهر گفت: و از نظر فرهنگی فتح شد.

وی افزود: سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان توصیه‌هایی را که انتظار می‌رود از سوی مجلس انقلاب اتخاذ شود، بیان کردند، اما متأسفانه فرمت توصیه‌های ایشان مانند پرهیز از اقدامات هیجانی، عدم دخالت در انتصابات و اهمیت کار کارشناسی.» به قوت خود باقی است و انتظار می رود در خط استانی عملاً ادامه یابد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از اصل اقدامات شجاعانه دولت انقلاب برای توجیه پرداخت یارانه ها حمایت می کنم اما انتظار داریم معیشت جامعه به ویژه محرومان و مستضعفان رعایت شود. و قانون رعایت خواهد شد. به شدت اجرا می شود.” این روزها برخی از اجناس و اقلام مورد نیاز مردم بدون هیچ منطقی گران شده است، نه چهار قلم. بسیاری از کالاها گرانتر هستند یا در صف هستند که باید یک ایده اساسی داشته باشد.

رضایی گفت: متأسفانه به هر بهانه ای حتی سفر به خارج از کشور و یا داشتن خودرو، یارانه میلیون ها نفر قطع شده است و از طرفی بسیاری از اعیان و ثروتمندان همچنان یارانه می گیرند. از دولت انتظار داریم به مابقی فقرا و نیازمندان یارانه پرداخت کند.و برای همراهی افکار عمومی برای تحقق این طرح بزرگ، دیروز پشت سیستم ویدئو کنفرانس نشستند و به دنبال اداره کشور به برکت الهی و ویران شدند.اقتصاد امروز نتایج دیروز را نمی دانم منتقد دولت شدند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه این روزها صدای فساد دولتی آرام آرام به گوش می رسد. بده و به ریش ملت بخند.

نماینده مردم دستستان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: هنوز برای جلوگیری از نفوذ رانت خواران و لابی های کثیف مواد غذایی خاص و آهنی به دولت و مراکز اقتصادی دیر نشده است. دشمن هم خطرناک تر و مخرب تر است و نتیجه آن خیانت به کشور، انقلاب، مردم و شخص رئیس جمهور است.

رضایی در خصوص افزایش حقوق کارگران مشمول قانون کار شاغل در دستگاه های اجرایی گفت: از دولت انتظار می رود مصوبه مجلس را اجرا و مصوبه غیرقانونی هیئت دولت را لغو کند. بسیاری از کارکنان شرکتی و قراردادی در قوه مجریه از جمله صنعت نفت از نمایندگان خواسته اند تا وضعیت خود را تغییر دهند و از تبعیض بین کارمندان دولت شکایت کنند. بین کارکنان تبعیض قائل نشوید و اجازه ندهید شکاف های اجتماعی ایجاد شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دولت قرار بود مدیریت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر به نیروهای مقتدر و انقلابی بوشهر واگذار شود اما آنچه ماه ها شاهد آن بوده ایم بی توجهی محض بوده است. برای دستور مستقیم رئیس جمهور و مطالبات مردم استان بود. متأسفانه باندهای مافیایی اجازه اجرای دستور رئیس جمهور را نمی دهند، اجازه ندهید کارشناسان و نخبگان استان بوشهر بگویند چون حزب در دولت نداریم از ما قدردانی نمی شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: این چه وضعی است که داماد پرحاشیه فلان مرد بدون سابقه بیشترین پست ها را در استان بوشهر دارد اما نخبگان و کارشناسان داخلی ندارند. باید به ظلم گرایی در استخدام و بی مسئولیتی اجتماعی نفت در قبال مردم روستا اضافه کرد.

رضایی ادامه داد: استان بوشهر بیشتر هزینه های کشور را تامین می کند اما هیچ فایده ای ندارد و بسیاری از مردم استان در فقر هستند، جوانانش بیکار هستند، جاده های آن در معرض تصادفات، بیمارستان هایش ورشکسته و بدهکار هستند، دانشجویانش تحصیل می کنند. در مدارس خانقاهی و هنرمندان و ورزشکاران آن با کمترین امکانات کار می کنند. مواد خام را از روستا می گیرند و با راهکارهای غیرکارشناسی در جای دیگر شغل ایجاد می کنند یا اگر پالایشگاه و صنایع بسازند، جوانان و متخصصان بوشهری به آن دسترسی نداشته باشند، این روند ناعادلانه کی متوقف می شود؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر بزرگ دستستان به عنوان بزرگ ترین و وسیع ترین شهر بوشهر محرومیت های زیادی دارد و آب در راس آن قرار دارد. آقای وزیر نیرو به دشچستان برسید دشچستان تشنه است. مردم، کشاورزان، دامداران، دهقانان و عشایر آب ندارند. حیف که هنوز 40 روستای این شهرستان آب آشامیدنی سالمی ندارند.

نماینده مردم دشچستان در مجلس شورای اسلامی افزود: جای تاسف است که شهرستان نیم میلیونی دشچستان تنها یک بیمارستان دارد. انتظار داریم وزارت بهداشت 17 شهریور بیمارستان را تکمیل کند. از سال گذشته تا کنون سفر به استان بوشهر روی زمین مانده است که باید تکمیل شود. بسیاری از پروژه های مهم دشتستان مانند بزرگراه دالکی تا تابلو، نمازخانه ارم – بوشکان، سد دالکی و دهرود، طرح تحول نخل و مجتمع های فرهنگی همچنان در جای خود باقی مانده است که انتظار داریم دولت آن را تکمیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید