شهدای دانش آموز تاریخ ایران اسلامی را می آرایند/ وقتی امنیت را قربانی خون سرخ تضمین می کند

زمان: 09:36 ساعت
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790184

شاگردان شهید برگ زرین پاسدار مقدس هستند. نمادی از حسادت مذهبی بشری که موقعیت اجتماعی را بر منفعت شخصی ترجیح می داد. استان کردستان نیز مفتخر است که هشت دانش آموز شهید را برای اعتلای انقلاب شکوهمند اسلامی تقدیم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، کردستان سرزمین ایثار و مردانگی، مهد پاسداری و غیرت و زادگاه شهدای گمنام و زادگاه حوادث التهابی در اعصار مختلف و بخشی از ایران پهناور است که سهمی فراموش نشدنی در انقلاب اسلامی و علمایی که بر پیشانی شهادت بوسه زدند و جاودانه شدند.

سایت کُردتودی به مناسبت شانزدهمین خطر روز دانش آموز 8 شهید دانش آموز والامقام این استان را تقدیم کرد که در ادامه مشاهده می کنید.

6aa93877 93bd 46df ab17 25a361ac742f خبر خاکستری

تعریف شهید فریدون

شهید فریدون از شهدای دانش آموز استان کردستان است که در اولین روز از شهریور 1362 در خانواده ای پاک و سرشار از تسنیم معنوی حضرت حق در شهر سنندج دیده به جهان گشود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه، شهید طریف به عضویت شورای فرماندهی سپاه سنندج درآمد و به دستور امام خمینی (ره) فعالیت های نظامی خود را آشکار کرد.

پس از چندین سال فعالیت صادقانه در سپاه سنندج، از طریق این نهاد به سمت مشاور رئیس جمهور وقت در کردستان منصوب شد و در این سمت اقدامات ارزنده بسیاری را برای کمک و کمک به منطقه فقیرانه پیشنهاد کرد.

شهيد طرف بر سر خدمت كوتاه رئيس جمهور وقت در كردستان با وي مجادله كرد و اقدامات شوم و خلاف واقع او را علناً افشا كرد، در حالي كه بر اثر نزاع دانشجو دستان كثيف ظلم و نامردي از آستين استكبار بيرون آمد و در 4 خرداد 59. وی توسط گروهک منافقین در تهران کشته شد.

68682e8a 239c 4597 9880 ab6531843cd0 خبر خاکستری

شهید منوچهر ساعدی

شهید منوچهر سعیدی اولین شهید مدافع حرم استان کردستان بود که در سال 1359 در روستای میهم از توابع شهرستان کوروه دیده به دنیا آمد و سومین فرزند خانواده پرجمعیت و دارای چهار برادر و دو خواهر است.

در سال ۱۳۷۸ به خدمت سربازی رفت و پس از گذراندن دوره آموزشی در اراک، خدمت خود را در سیستان و بلوچستان ادامه داد و پس از پایان خدمت در تهران مشغول به کار شد.

این شهید بزرگوار در سال 1383 ازدواج کرد و دارای دو پسر به نام های رادمر و ماهان است و رادمر در زمان شهادت 6 ساله بود و ماهان هنوز به دنیا نیامده بود اما سه ماه پس از شهادت پدر به دنیا آمد.

این شهید عاشق یک سال پس از ازدواج در سال 1384 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و برای پاسداری از میهن خود لباس سبز بر تن کرد.

وی مدتی با داعش در جنگ بود و پس از بازگشت از سوریه به مدت 2 ماه به صورت خودجوش و داوطلبانه برای کمک به روستاهای خالی از سکنه عراق به عراق رفت اما این ماموریت تنها 10 روز به طول انجامید.منوچهر سعیدی دومی در بهار در حمله انتحاری تروریست های داعش کشته شد.

50b363c0 1ae7 430e 91f0 8d634e23da3e خبر خاکستری

شهید مسلم جلالی زاده

شهید مسلم جلالی زاده در سال 1334 در روستای گلین از توابع سنندج به دنیا آمد.

سپس در سال 57 در کنکور سراسری دانشگاه تهران در رشته علوم قضایی پذیرفته شد. همزمان با آغاز انقلاب اسلامی برای سرنگونی رژیم فاسد پهلوی وارد فعالیت سیاسی شد.

تلاش مستمر وی باعث نگرانی گروه هایی مانند منافقین شد تا اقدامات این شهید و پدر بزرگوارش در دستان کثیفشان لو نرود که گلوله های منافقین انتقام جو این پدر و پسر روحانی به شهادت رسیدند.

در بخش هایی از وصیت نامه دانشجوی شهید «مسلم جلالی زاده» می خوانیم:

برادران و خواهران مسلمان بدیهی است که هیچ ملتی بدون ایمان راسخ و اعتقاد راسخ به مبانی فکری و تلاش برای رسیدن به هدف از این راه و رسیدن به آن نمی تواند زنده بماند و اگر از این جهت به همه شما عزیزان می گویم. مسلمانان با آرامش و تلاش بالغ برای نگاه عمیق به اسلام با اصلاح فردی آن برای ایجاد وحدت جمعی پایدار آغاز می شود.

وقتی با منطق درست به وحدت رسیدیم، وقت آن است که برای اسلام و با دشمن اسلام مبارزه کنیم. این وحدت و اتحاد به مبارزه و این مبارزه اسلامی می انجامد و نویدبخش مبارزه محمد (ص) و علی (ع) است و در نهایت پیروزی است.

7f367688 b05d 4d5f 920a a99c1cdbd61f خبر خاکستری

شهید محمدعلی حق وردی

شهید محمدعلی حق وردی در سال 1346 مانند گل لاله و گلی زیبا از گلشن اسلامی در روستای جعفرآباد شهرستان بیجار می شکفد.

پدر و مادرش پیرو مکتب حیاتبخش اسلام بودند و نام او را محمد علی گذاشتند.

محمد علی دوران کودکی خود را در جنس پاک و پاک مادرش و تحت سرپرستی پدر بزرگوارش گذراند.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به بیجار رفت. از دبیرستان شهید بهشتی فارغ التحصیل شد و سپس وارد مدرسه دارالفنون (تربیت معلم) تهران شد و به تحصیل ادامه داد.

علیرغم فعالیت گروهک های ضدانقلاب در منطقه، شهید اعظم همواره آنها را محکوم می کرد و مردم را از افکار پلیدشان آگاه می کرد، به دهقانان و پاکی و سادگی آنها عشق می ورزید، نیکی عامل اصلی را در آمریکا یادآوری می کرد. از آنجایی که پیش از آن دو بار به جبهه اعزام شد، دوباره احساس وظیفه کرد و برای سومین بار به میدان نبرد شتافت و با اینکه مجروح بود، زخم خود را با دستمال پوشاند و عاشقانه جنگید.

d502c57d 7d5a 41b5 b5c2 d1bd36a0f5d2 خبر خاکستری

شهید حیدر عزیزی

شهید حیدر عزیزی فرزند مسلط در سنندج دیده به جهان گشود. شهید عزیزی در سال 1393 در شهرستان کامیاران در درگیری با مزدوران ضدانقلاب در حین تحصیل در رشته حسابداری در دانشگاه علمی کاربردی امام حسین(ع) سنندج به شهادت رسید.

34fc9a3d 9004 45a7 830c 93e04ef81dd8 خبر خاکستری

شهید حبیب الله عبدالملکی

شهید بزرگوار در مرداد 1358 در خانواده ای متدین به دنیا آمد و از معارف اسلامی گریخت و پدرش کشاورز و ساکن روستای کله از توابع شهرستان کوروه بود. او مردی صادق و مورد اعتماد مردم محل بود.

پس از اخذ مدرک دیپلم به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و با سربلندی در لشکر 28 پیاده کردستان خدمت خود را به پایان رساند و به دلیل نظم و مسئولیت و ولایتمداری همواره در سلسله مراتب فرماندهی خود ارتقاء یافت.

در سال 1381 با اعتقاد به ارتش ولایت و شهادت، مفتخر به عضویت در سپاه پاسداران شد و پس از طی دوره های آموزشی در لشکر 22 بیت المقدس، پاسداران همیشه پیروز کرد به خدمت مشغول شدند.

او در سال 1382 ازدواج کرد و حاصل ازدواجش پسری به نام آقا متین است. شهید عبدالملکی مردی دوست داشتنی و دلسوز روستایی، بی پیرایه، درستکار، ساده، پاکیزه و منظم بود که هر مأموریتی به او محول می شد، بی دریغ آماده و آماده بود. او قبل از شهادت به خاطر تعهد و ایمان و هوش به عنوان ولی نمونه معرفی شد.

در راستای تامین امنیت مردم کردستان بیشترین خدمت خود را دور از خانواده و در مناطق عملیاتی و قله های مرتفع می گذراند و جنگل های انبوه کردستان دارای جغرافیای استراتژیک و منحصر به فرد و ماموریت 2/5/90 می باشد. منطقه شمال غرب برای پاسداری از کیان و سرزمین انقلاب اسلامی و پاکسازی کردستان گرانقیمت و برقراری امنیت، وی و همرزمانش خدمتگزار اسلام و ملت شریف ایران اسلامی در درگیری مسلحانه با گروهک ملحد پژاک جان باختند و مشروب خوردند و به عضویت ملاقات خدا با غرور. به درستی که آقای حبیب ما به آرزوی دیرینه خود رسید و دنیا بر او کوچک شد و به یاران حسینی پیوست و در حرم شهدای قلعه آرام گرفت.

cf8232ba 0149 4213 882a 2bfd37437661 خبر خاکستری

شهید جواد کاکه جیانی

شهید جواد کاکهانی از شهدای مدافع حرم و مظلومیت مجاهدان خاموش استان کردستان است. جواد تنها پسر خانواده است که در سال 1347 در روستای دلبران از توابع شهرستان کوروه به دنیا آمد. وی در ماه مبارک رمضان و شب فضیلت قدر در درگیری با عناصر ضدانقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آرزوی نوشیدن شربت گوارا شهادت و پیوستن به معبود و همنشینی با شهدا رسید.

69502c2e 3bab 4eab 8fbc 7d8bc0a167d0 خبر خاکستری

شهید دکتر اکبر عرب زاده

شهید دکتر اکبر عرب زاده چهارم خطر سال 1341 در شهرستان بیجار در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود.

اکبر دوران کودکی خود را در کانون گرم خانواده سپری کرد و از همان دوران کودکی به قدری با استعداد و باهوش بود که قبل از ورود به مدرسه با کمک دروسی که در خانه می آموخت به راحتی می توانست چند کلمه را بخواند.

وی در 6 سالگی وارد دبستان شد و دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در زادگاهش با موفقیت به پایان رساند و یکی از بهترین دانش آموزان این سال هاست.

اکبر از کودکی با نماز و قرآن و جلسات مذهبی آشنا شد و جوایز متعددی در سطوح مختلف کسب کرد.

وی با بالاترین معدل از دبیرستان فارغ التحصیل شد و فارغ التحصیلی وی مصادف با انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها بود. او داوطلبانه به جبهه اندیمز رفت و به مجاهدین پیوست.

اکبر پس از سالها درگیری و تلفات در 13 آذر 1361 در عملیات والفجر قبلی از ناحیه کمر قطع شد.

با وجود درد شدید و ناراحتی جسمی ناشی از جانباز، در کنکور سراسری شرکت کرد و پس از کسب رتبه عالی در رشته پزشکی، در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد.

به گفته دوستانش در پرورشگاه، اگرچه اکبر همیشه از ناراحتی رنج می برد و مشکلات جسمی و دردهایش غیرقابل تحمل بود، اما هیچ گاه صدایش را بیشتر از حد معمول بلند نمی کرد و هرگز ناسپاس و شاکی نبود. در واقع مصدومان نتوانستند اکبر را شکست دهند.

او نه تنها قدردان و سپاسگزار بود که پیکرش را فدای انقلاب و میهن کرد، بلکه به شهدا غبطه می خورد و سعادت شهادتش را از درگاه خداوند دعا می کرد.
در سال 1372 با گذراندن دوره های پایانی، مقاومت بدنی وی در برابر آسیب ها و صدمات ناشی از جراحات به پایین ترین حد ممکن رسید و همچنان برای تکمیل تحصیلات خود در تقلا بود.

اکبر سرانجام در شامگاه 19 خرداد 1373 پس از سالها رنج به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید