شهدای فارغ التحصیل عاشورا/ مدرسه سرو گمتانی که به وطن افتخار می کنند


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815128

22 اسفند روز شهدا نامیده شده است، شهدای دانش آموخته مکتب عاشورا که جان خود را در راه دفاع از ارزش ها و میهن فدا کردند مایه افتخار ملت شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر، درود بر آنانی که رفتند ماندند، سلام بر آنانی که دلیرانه از خود در برابر دشمن دفاع کردند، درود بر آنانی که جان خود را در راه پاسداری از وطن فدا کردند، درود بر آنانی که با شهادت ایثارگری خود عبرت گرفتند. و ارادت دادند.

شهدا از دانش آموختگان مکتب عاشورا هستند که برای حفظ ارزش های خود از ترس امام حسین (ع) جان خود را فدا کردند. ایثار و شهادت را کشف کردند و ثابت کردند که هر جا روحیه شهادت باشد، موفقیت در آنجا هیجان انگیز است.

شهدا جوانانی بودند که در دامان مادران صبور بزرگ شدند، چه زیبا از دنیا رفتند و با خدا معامله کردند، جوانان رشیدی که کوله باری از عشق به دوش کشیدند و در این راه به شهادت رسیدند.


حماسه ای ماندگار

این روزها عده ای از جوانان و نوجوانان به سرزمین مناطق جنگی می روند تا با این همه از خود گذشتگی از نزدیک سفر کنند و بدانند سربازان ما در هشت جنگ تحمیلی چگونه ایستاده و می جنگند تا امروز در آرامش زندگی کنیم.

خاکریزها را به یاد بیاور، عصبانیت های جبهه را به یاد بیاور، قمقمه ها را به یاد بیاور، سربندهای حک شده با نام ائمه را به یاد بیاور، عملیات ها و شور حضور را به یاد بیاور، حماسه های ماندگاری را که همه باید به جهانیان بگویند.

22 اسفند روز شهدا نامیده می شود، البته هر روز مزین به نام شهداست، اما این روز خاص به نام شهدا نامگذاری شده است، بنابراین ما به زندگی شهدا توجه ویژه ای داریم و فراموش نکنیم که تشکر کنیم. به خون شهدا ما بر سر قدرت و سربلندی هستیم.


طرح قدردانی را دنبال کنید

محمود زرین جوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: در استان لرستان 6 هزار و 544 شهید، 17 هزار جانباز و 830 آزاده داریم که این مردم شریف افتخار بزرگی برای مردم این خطه هستند.

وی با اشاره به هفته شهدا افزود: در این هفته برنامه های مختلفی از جمله اجرای طرح قدردانی و سرکشی از خانواده شهدا، کاشت نهال به یاد شهدا، رونمایی از تصاویر شهدا در بزرگراه لرستان و … اجرا شده است. افتخار به جانبازان.»

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: امروز خانواده معظم شهدا در وبینار با رئیس جمهور دیدار می کنند. در کنار این برنامه، 483 اصله نهال به یاد بانوان شهدای استان لرستان غرس خواهد شد.


جمع آوری وصیت نامه شهدا

زرینجویی با اشاره به مجموعه وصیت نامه شهدا گفت: تاکنون بیش از 1600 وصیت نامه شهدا جمع آوری و نوشته شده است.

وی گفت: علاوه بر این، برنامه دیگر قصه شفاهی است که در آن خاطراتی از والدین شهدا بیان می شود و تاکنون هزار و 65 خاطره توسط والدین شهدا در استان خوانده شده و این طرح ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: خاطرات تاریخ شفاهی یک سند افتخاری است که در قالب مستند و فیلم در حال تهیه و نگارش است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید