شهرداری بوشهر پروژه ساخت لبنیات خیرساز را متوقف کرد


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915733

اسدی راد با ابراز گلایه از توقف پروژه شیرخوارگاه خیرساز بوشهر، گفت: تلاش زیادی برای صدور مجوز برای احداث نهالستان خیرساز در بوشهر انجام داده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین اسدی راد در گفت و گو با خبرنگار سپاس در بوشهر، مراقبت اجتماعی را میراث و دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: هدف سازمان اجتماعی ارائه خدمات بهینه به آسیب دیدگان و معلولان است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از شناسایی ۲۷ هزار معلول خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۷۹۱ مورد در حوزه اختلالات اعصاب و روان، ۷ هزار نفر در گروه اختلالات روانی، ۳۰۰ نفر در حوزه صوت و گروه گفتار، 11 هزار نفر در زمینه معلولیت های جسمی و حرکتی، در حوزه شنوایی 3 هزار نفر و 3 هزار و 500 نفر در حوزه بینایی شناسایی شدند.

وی بیان کرد: بیشترین معلولیت در استان بوشهر مربوط به گروه جسمی و حرکتی است و آمار آن روز به روز در حال افزایش است و مسئولان اجرایی نیز باید به ایمنی راه ها و مردم در زمینه فرهنگ رانندگی و… توجه کنند. بیشتر کار کن

اسدی راد گفت: 393 معلول ضایعه نخاعی در استان بوشهر علاوه بر مستمری ماهانه از حق یک میلیون مراقبت درمانی نیز بهره مند می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر تصریح کرد: در تمام شهرهای استان بوشهر اورژانس اجتماعی ایجاد شده و سازمان اجتماعی کشور به دنبال این است که کمک های اجتماعی اورژانسی به یک سازمان مستقل تبدیل شود.

اسدی راد افزود: در 6 ماهه نخست امسال یک هزار و 916 تماس در حوزه های اختلافات خانوادگی، کودک آزاری، دختران فراری، همسر آزاری و … با خط اجتماعی 123 برقرار شده است.

وی گفت: امسال تعهد بهزیستی استان بوشهر 195 واحد مسکونی معلولان است و علاوه بر آن ساخت 334 واحد مسکونی آغاز شده است.



1200 شغل ایجاد شده است

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از واگذاری 25 واحد مسکونی در استان بوشهر به جامعه هدف در روز جهانی معلولان خبر داد و بیان کرد: به ازای هر واحد مسکونی 100 میلیون تومان به افراد دارای معلولیت عادی پرداخت می شود. و 200 میلیون تومان به خانواده 2 معلولین به صورت رایگان پرداخت می شود.

وی افزود: 772 متقاضی در طرح ملی توسعه مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد 166 واحد مسکونی محقق شده است.

اسدی راد با بیان اینکه ایجاد 1200 شغل تعهد ما در سال جاری است، گفت: در 8 ماهه امسال 870 شغل ایجاد و در سامانه نظارت ثبت شد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اسدیراد از ابلاغ 186 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 و 16 قانون بودجه به مشمولان بهزیستی استان خبر داد و گفت: تاکنون 150 میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده است. ارائه شده در جامعه هدف توزیع شده است.


300 واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت در جنوب استان در دست ساخت است

وی بیان کرد: 10 هزار و 735 نفر از معلولان منطقه مستمری دریافت می کنند که امسال 30 درصد افزایش برای این افراد وجود دارد.

اسدی راد از ساخت 300 واحد مسکونی با مشارکت 50 درصدی شورای راهبردی پارس جنوبی خبر داد و افزود: این تفاهم نامه برای چهار شهر جنوبی استان است که با توجه به اجتماعی در تلاش هستیم با مشارکت صنعت نفت انجام دهیم. مسئولیت در سایر نقاط روستا، همچنین برای افراد معلول ساخت یک واحد مسکونی.


شهرداری مسئول جمع آوری متکدیان است

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: مسئولیت جمع آوری متکدیان در شهرها بر عهده شهرداری هاست اما در حوزه کار کودکان 16 سازمان مسئول هستند.

اسدی راد با ابراز گلایه از توقف پروژه مهدکودک خیریه بوشهر خاطرنشان کرد: تلاش زیادی برای صدور مجوز ساخت مهدکودک خیریه در بوشهر انجام دادیم و وی در زمینه تعرفه اعلام رفاه کرد و پرداخت خواهیم کرد. ; اما تاکنون شهرداری بوشهر مجوز این پروژه را نداده و در برخی استان ها شهرداری ها در حال ساخت چنین مکان هایی هستند.


تحویل و توزیع 200 دستگاه ویلچر از ابتدای سال در استان بوشهر

مسعود ابراهیمی معاون توانبخشی اجتماعی استان بوشهر گفت: هر ویلچر معمولی 5 میلیون تومان قیمت دارد و امسال 200 ویلچر برای بزرگسالان و کودکان تهیه کرده ایم و اقلام مورد نیاز معلولان نیز وارد شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: دوره طلایی کاشت حلزون از 3 تا 7 سال و نهایتاً 11 سال است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید