شهرداری ها باید برای جلوگیری از ریزش درختان کهنسال تمهیدات لازم را انجام دهند


ساعت: 20:47
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1821020

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برای هرس درختان مسن و آسیب دیده و ترمیم و احیای این نوع درختان در سطح شهر به شهرداری ها ابلاغ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی در خصوص آخرین توصیه های باد در اصفهان گفت: در چند روز اخیر در اکثر مناطق با گرد و خاک مواجه بودیم و این روند تا بعدازظهر یکشنبه ادامه خواهد داشت. توجه به مقاوم سازی سازه های موقت، گلخانه ها، تابلوها و حفاظت از تاسیسات کشاورزی و رعایت اصول ایمنی راه ها ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: همچنین با توجه به کاهش میدان دید به ویژه در محورهای شرقی و شمالی، نباید به ارتفاعات زیاد صعود کنیم. همیشه باید پیش بینی های لازم را انجام دهیم و پیش بینی ها منجر به پیشگیری می شود.در شرایط هواشناسی کارشناس هواشناسی اقدامات موثری در برابر طوفان در جاده ها انجام داد.

وی در خصوص ریزش درختان در سطح شهر گفت: همیشه قبل از نوروز به شهرداری هشدار داده ایم که درختان کهنسال را در اسفند ماه هرس کند که منجر به خشکسالی و تنش آبی می شود که باعث سقوط بیشتر درختان بلند و کهنسال شده است. آفات گیاهان نیز به این درختان حمله کردند.

این فروشنده شیشه تاکید کرد: به شهرداری ها برای هرس این درختان و ترمیم و احیای این درختان در سطح شهر اطلاع داده شده است که خوشبختانه اقدام شده و تعدادی از این درختان حذف شده اند اما همچنان وجود دارند و در زمان وزش باد توصیه می شود. آنها را باید زیر درختان قرار داد و ماشین خود را نباید زیر این نوع درختان قرار داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید