شهرستان درهوین راه 13 هزار شهید لشکر 14 امام حسین (ع) میزبان کاروان های راهیان نور است.

مسئول اردو و گردشگری سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان افزود: اردوهای راهیان نور از اول اسفندماه مانند سال های گذشته از طریق بسیج دانشجویی در دانشگاه ها و بسیج دانشجویی برگزار می شود. که طبق برنامه زمانی مشخص ثبت و ارسال خواهد شد.»

وی با بیان اینکه اردوهای زائران بومی (عموم مردم) از 27 اسفندماه سال جاری آغاز و با اندکی تغییر به سه صورت اجرا می شود، گفت: روش اول همانند سال های گذشته در مساجد، حوزه های علمیه و بسیج ثبت نام کرده اند. پایگاه ها و در قالب کاروان دو روزه از مناطق عملیاتی جنوب جهت بازدید از یادمان شهدا و یزید باکری در هرمشهر به مدت دو روز جهت بازدید و بازدید از یادمان ها اعزام می شوند.


* برگزاری اردوی راهیان نور و عبادت در یادمان شهدای دریابانی در استان های بوشهر و هرمزگان

سرهنگ محمدی همچنین از اردوی دریابانی خبر داد و گفت: با هماهنگی استان های بوشهر و هرمزگان، بر اساس سهمیه اعلام شده، زائران می توانند با کاروان ها یا خودروهای شخصی از یادمان های شهدای این دو استان بازدید کنند.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب است، خاطرنشان کرد: شهدا در مناطق عملیاتی جنوب استان خوزستان.


* آخرین سال اردوهای راهیان نور در ایام نوروز

مسئول گردشگری سپاه صف الزمان (عج) اصفهان با بیان اینکه امسال آخرین سالی است که اردوهای راهیان نور در ایام نوروز برگزار می شود، ادامه داد: با تعطیلات نوروزی امسال آخرین سال است. که اردوهای راهیان نور در ایام نوروز و در این سه سال اردوهای راهیان نور در شش ماه دوم سال به صورت مناسب برگزار می شود.

وی افزود: اردوی راهیان نور غرب کشور از خرداد تا شهریور و در نیمه دوم سال از مهرماه تا قبل از ماه مبارک رمضان در جنوب کشور و در مناسبت های مهمی مانند محرم و محرم برگزار می شود. صفر یا سالگرد عملیات بدر با جابجایی چند اتوبوس انجام می شود.


* کمپ های راهیان نور محبوبیت بیشتری دارند

سرهنگ محمدی از ترویج اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: از امسال با ارائه کاروان های نظامی که به صورت خودجوش محلات و مساجد استان تیات را نامگذاری می کنند و با هماهنگی ستاد مرکزی تلاش خواهیم کرد تا این اردوها را بیشتر مورد استقبال قرار دهیم. در روستا خدمات ارائه می شود و انتخاب زمان و مکان و وسیله حمل و نقل انتخاب آنهاست، در واقع هدف از تبلیغ کاهش اموال ما و افراد در این حرکت است. و خدمات و تسهیلاتی را به عنوان پشتیبانی به آنها ارائه خواهیم کرد که البته طی چند سال آینده به تدریج محقق خواهد شد.

وی افزود: ستاد راهیان نور استان هفته آینده با حضور استاندار، رئیس ستاد راهیان نور استان تشکیل و برای کاهش هزینه ها و جذب کمک های استانی تصمیم گیری می شود.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه صاحب الزمان (عج) در ادامه ابراز امیدواری کرد که بتوانیم به وظیفه خود در پاسداری از خون شهدا و شناساندن نسل های پس از جنگ به فرهنگ سلف خدمت عمل کنیم. ایثار و شهادت باشد تا جوانان شهید چراغ راه باشند و همین که این انقلاب به صاحب اصلی خود برسد.


* شهر درهوین راه 13 هزار شهید لشکر 14 امام حسین (ع) اصفهان میزبان کاروان های راهیان نور است.

سرهنگ محمدی که در این گفتگو در درهوین حضور داشت به سربازان و یادگاران دوران دفاع مقدس و همه علاقه مندان گفت: طبق هماهنگی با سازمان انرژی اتمی امسال درهوین را برای قرارگاه راهیان نور تصرف کردیم.

وی ادامه داد: شهرستان درهوین در دوران هشت سال دفاع مقدس، مقر لشکر 14 امام حسین (ع) به فرماندهی شهید حاج حسین هرازی بود و برای بیش از 13 هزار شهید از امام، مکان بسیار مقدس و جذاب معنوی است. لشکر 14 حسین (ع). و مسجد چهاردهم معصوم(ع) این شهر محل عبادت این شهداست. این شهر محل دفن پیکر مطهر شهید حاج حسین هرازی است، این قول را می دهم که الحمدلله موانع برطرف شده و امسال مشتاقان و علاقه مندان را چه اتوبوس و چه ماشین سوار می کنیم. به دارهوین

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید