شهروز ملک آرایی درگذشت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهروز ملک آرای بدلکار پیشکسوت کشورمان درگذشت. آقای ملک آرای مدتی بود که به دلیل عارضه ریوی در بیمارستان بستری بود و متاسفانه ساعتی پیش در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

جزئیات مراسم تشییع جنازه شهروز ملک آرایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

شهروز ملکری در سال 1320 در ملایر به دنیا آمد. از نقش های برجسته و محبوب او می توان به کاپیتان لینچ در ماجراهای گالیور، جان کوچولو در رابین هود و آقای ووپی در تنسی تاکسیدو اشاره کرد.

ملک آرای صداپیشگی نقش سر ناوارو را در سریال ناوارو به کارگردانی زنده یاد بهرام زند بر عهده داشت. او همچنین کاراکتر دوبلاژ پدر اوشین در سریال صلاحی دور یک خانه با مدیریت دوبلاژ ژاله علو بود. همکاری با سریال «قصه های جزیره» در نقش آقای پتی بون با مدیریت دوبلاژ رفعت هاشم پور از دیگر کارهای ماندگار این دوبلور سرشناس کشورمان است.

شهروز ملک آرای در دوبله بسیاری از کارتون های نوستالژیک نیز همکاری داشته است. او صدای آقای ووپی در ماجراهای تنسی تاکسدو و چاملی بود. در کارتون «رابین هود» به جای جان کوچولو صحبت کرد. «ببر آهنگر» از دهکده حیوانات نیز با صدای ملک آرایی برای کودکان ایرانی جان گرفت.

همکاری با انیمیشن سینمایی «سیندرلا» با مدیریت دوبله ژاله الو و صداپیشگی شخصیت وزیر از دیگر کارهای اوست. این صداپیشه فقید صداپیشگی شخصیت «شیطان بزرگ» در «ماجراهای سندباد» را نیز به سرپرستی ناصر ممدوح بر عهده داشت.

و اما شهروز ملک آرای در سریال دلیران تنگستان با دوبله هوشنگ لطیف پور، سه شنبه 6 آذر آن دوبله عالی را هم از دست دادیم.

بازی در سریال امام علی (ع) در نقش (قیس بن سعد)، داستان راستان، سردار جنگل و بگذار خورشید طلوع کند از دیگر کارهای شهروز ملک آرایی است.

دیدگاهتان را بنویسید