شهروندان اروپایی شاهد ناکارآمدی رهبران خود در حل بحران‌های اقتصادی هستند/ اروپایی‌ها دستورالعملی برای بحران جدید ندارند


ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836835

حنیف غفاری گفت: شهروندان اروپایی هم در روند ایجاد بحران های اقتصادی و هم در مواجهه با این بحران ها ناکارآمدی رهبران خود را دیده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حنیف غفاری در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: در سال های 2008 و 2009 شاهد بودیم که اقتصاد اتحادیه اروپا و منطقه یورو به دلیل تاثیرات بحران مسکن در آمریکا دچار ضعف و اختلالات اساسی شده است. هنوز یک بحران در نظر گرفته می شود.» اقتصاد بزرگ اروپا.

وی افزود: در آن زمان به دلیل پیوند سیستم اقتصادی اروپا و آمریکا، اختلالات در بخش مسکن آمریکا باعث شد که اقتصاد آمریکا دچار تزلزل شود و این مشکل صادرات و واردات را تحت تاثیر قرار داده و به منطقه یورو نیز سرایت کند.

غفاری گفت: در سال های 2008 و 2009 شاهد شروع شورش های عمومی در یونان بودیم که به اسپانیا و جاهای دیگر سرایت کرد.

وی گفت: البته در همان سال ها در عمل سران اروپایی به دلیل عدم یکسان نبودن رویه ها برای اتخاذ روش های ریاضتی مبتنی بر رشد اقتصادی، از این رو عده ای مانند مرکل از لزوم تصمیم گیری بر اساس ریاضت صحبت کردند. و برخی مانند فرانسوی ها می خواستند رشد اقتصادی را تحریک کنند، بنابراین به دلیل این تفاوت های بزرگ، نتیجه تصمیم اروپا برای مقابله با بحران یک نتیجه نبود.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: اکنون در سال 2022 هستیم و شاهد هستیم که به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، بدون توجه به موارد ناشی از توقف صادرات گندم، مجددا معادلات اقتصادی اروپا نقض شده است. از اوکراین، یا برخی از کالاها از روسیه به کشورهای اروپایی صادر می شود، رهبران اروپایی نسخه مشترکی برای رویارویی با یک بحران جدید ندارند.

غفاری افزود: مجارستان و آلمان به دیگر بازیگران اروپایی هشدار می دهند که تقابل کامل اقتصادی با روسیه قطعاً منجر به فروپاشی مالی اروپا به عنوان یک مرکز اقتصادی خواهد شد، هرچند که شهروندان اروپایی دیگر قدرت تحمل را نخواهند داشت. این روش و رویکرد را ندارند.

وی افزود: رویکرد سیاسی اروپایی‌ها و رویکرد راهبردی آنها در حمایت از گسترش ناتو به شرق و همچنین ناتوانی شرکت‌کنندگان اروپایی در مقاومت در برابر روش‌های منفی آمریکا و انگلیس که دائماً تلاش می‌کنند هزینه‌های جنگی را برانگیزند. -ایجاد گره ها در معادلات اقتصادی اروپا خوردگی وجود دارد.

غفاری خاطرنشان کرد: انتظار نمی رود اروپایی ها در مواجهه با بحران اقتصادی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین مانند بحران اقتصادی سال 2009 به وحدت رویه و وحدت نظر دست یابند و این روند تا زمانی ادامه پیدا می کند که تاثیر آن را نبینیم. این مشکل در سایر نقاط جهان وجود دارد.

بی دلیل نیست که شهروندان اروپایی جذب جریان‌های ملی‌گرای افراطی مخالف ساختار اتحادیه اروپا و منطقه یورو می‌شوند، زیرا آنها ناکارآمدی رهبران خود را هم در فرآیند ایجاد بحران‌های اقتصادی و هم در مواجهه با اینها دیده‌اند. بحران ها “، او گفت..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید