شهر برق در استان قزوین در دهه فجر تسخیر می شود

وی با بیان اینکه استان قزوین زیرساخت های مناسبی در این زمینه دارد افزود: در این راستا 12 ساخت و ساز در استان شناسایی کردیم که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به طور ویژه این موضوع را در دستور کار قرار داد و ذی صلاح. و سازمان های زیرمجموعه مانند شرکت برق منطقه ای، شرکت توزیع نیروی برق، سازمان جهاد کشاورزی، زمین و منابع طبیعی تلاش کردند زیرساخت های لازم را برای سرمایه گذاری ایجاد کرده و بستر را برای اسکان سرمایه گذاران ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین با اشاره به دو نوع سرمایه گذار در این حوزه خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران کلان به خدمات کمتری نیاز دارند، اما سرمایه گذاران خرد در فرآیند واگذاری زمین و فرآیند اداری سرمایه گذاری با مشکل مواجه می شوند. بنابراین تصمیم گرفتیم یک شهر انرژی ایجاد کنیم تا هزینه های سرمایه گذاری در این بخش کاهش یابد.

اختصاص 786 هکتار زمین برای اولین دهکده انرژی در قزوین

صفری گفت: حدود 786 هکتار زمین در فاز اول برای اولین دهکده انرژی در شهر بویین زهرا کلنگ زنی شده است و دیروز در هیئت برنامه ریزی مصوب شد که 100 هکتار در فاز اول تحویل شود.

وی ادامه داد: جلسات فشرده ای با سازمان ساتبا در خصوص نحوه واگذاری زمین به سرمایه گذاران برگزار کرده ایم و در حال حاضر مراحل واگذاری مشخص شده و سرمایه گذاران در این حوزه می توانند در کمترین زمان ممکن سرمایه گذاری خود را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین با بیان اینکه مراحل اجرایی ساخت این شهرک آغاز شده است، گفت: زمین های مورد نظر در آینده نزدیک آماده واگذاری می شود و در نظر داریم با حضور وزیر در آینده خاکبرداری کنیم. ده روزه که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

تصرف شهر اقتدار قزوین در دهه فجر

صفری اذعان داشت: هر مگابایت به حدود 2 هکتار زمین و در فاز اول به 100 هکتار نیاز دارد. 50 مگابایت برای این موضوع در نظر گرفته شده و مابقی به تدریج انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه وجود تونل های باد یکی دیگر از امکان های تولید انرژی پاک است، گفت: تاکنون ساخت و سازهای متعددی در استان قزوین برای احداث تونل باد اعلام شده است که همزمان با آغاز به کار ساخت تونل باد در دستور کار قرار گرفته است. شهر انرژی و در سه منطقه فرمانداری تفاهم نامه ای با سازمان ستبا دارد که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین تصریح کرد: با توجه به تاکید سازمان ساتبا (انرژی های تجدیدپذیر) و تفاهم نامه بین صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران در زمینه خرید تضمینی برق انرژی خورشیدی، این موضوع در اختیار استان قرار گرفت. دستور کار زودتر است و منابع تجدیدپذیر در مراحل بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت. نیروگاه های بادی در اولویت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید