شهید بهشتی بیشتر به عنوان فردی منافق و ضد انقلاب شناخته می شد.


ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879530

این کارشناس سیاسی گفت: شهید بهشتی از همه منافقین و دشمنان انقلاب شناخته شده تر بود و می دانستند که چه جایگاه و شخصیتی کلیدی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و اگر زنده بماند، انقلاب چگونه ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ ساعت 20:30 روز 7 تیر 1360، جلسه بررسی انتخابات آتی ریاست جمهوری در اتاق هیئت رئیسه حزب جمهوری اسلامی ایران در سرچشمه تهران تشکیل شد که به شهادت رسیدند.

آیت الله سید محمد حسینی بهشتی از روحانیون برجسته و تاثیرگذار در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، سیاستمدار و حقوقدان ایرانی و دومین رئیس دیوان عالی کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، اولین دبیرکل جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. او را گاهی نظریه پرداز ولایت فقیه می نامیدند. وی از افراد نزدیک به امام خمینی (ره) بود. به مناسبت شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یاران شهیدش، اول تا 16 تیرماه در تقویم رسمی کشور هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

سید محمد حسینی بهشتی در دوم آبان ماه سال 1307 در یکی از محلات قدیمی اصفهان به دنیا آمد. خانواده آیت الله بهشتی یکی از متدین ترین خانواده های زمان خود هستند. چون خورشید می درخشد و نامش جهانی می شود و در تاریخ عظیم و شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ثبت و جاودانه می شود. او از کودکی درس زندگی و عدالت را از پدر و مادر آموخت و به عنوان یکی از مهمترین ارکان موفقیت در پیروزی انقلاب اسلامی شناخته می شود. او از درس هایی که در کودکی و جوانی آموخته است، در طول زندگی خود استفاده می کند.


1bf43e3a 9475 44f5 86b7 cf06ef94c130 خبر خاکستری


*شهید بهشتی بیش از همه منافقین و دشمنان انقلاب شناخته شده بود

غلامحسین قادری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی در خصوص حادثه هفتم تیر و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران وفادار انقلاب گفت: شهید بهشتی از همه منافقین و دشمنان انقلاب شناخته شده تر بود و می دانستند که او چه جایگاه و شخصیتی کلیدی دارد. نظام جمهوری اسلامی ایران و اگر زنده بماند، انقلاب چگونه ادامه خواهد داشت؟

این کارشناس سیاسی در ادامه با بیان اینکه دکتر بهشتی در آلمان و در مجلس خبرگان قانون اساسی حضور یافته است، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور بر خلاف گذشته توسط سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه اداره می شود. ولايت فقيه ايشان بر امور هر سه قوه مسلط و تسلط داشتند، مثلاً با اينكه آقاي منتظري رئيس مجلس بود، رفت، نشست و يادش آمد كه آقاي بهشتي مجلس را خوب و درست اداره خواهد كرد.

وی افزود: منافقین به دلیل کینه ای که از دکتر بهشتی داشتند، دیدند که اگر ایشان زنده بمانند، چه در زمان حیات امام خمینی (ره) و چه بعد از آن، یک شخصیت بسیار کلیدی و تاثیرگذار برای انقلاب و کشور خواهند بود. دلیلش هم این است که دکتر بهشتی و 72 تن دیگر از همراهان بر اثر یک اقدام ناجوانمردانه و انفجار در مقر جمهوری به شهادت رسیده بودند.

*شهید بهشتی یکی از مهره های کلیدی شکل گیری انقلاب اسلامی است

گادری با اشاره به چهره های تاثیرگذار در تشکیل حزب جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: شخصیت هایی که جامعه معنوی مبارز را تشکیل دادند از یاران نزدیک امام خمینی (ره) بودند که در آن روزها افراد کلیدی تشکیل دهنده دفتر حزب از جمله آیت الله بودند. بهشتی، حضرت آقا (آیت الله خامنه ای)، حاج اسلام هاشمی، اردبیلی و شهید باهنر که نزد منافقین و ضدانقلابیون شناخته شده بودند، در میان بودند، اما متأسفانه مردم ما در آن روزهای اول انقلاب شناخت کافی نداشتند. فقط دشمنان ما این شخصیت ها او را خوب می شناختند.


* شهید بهشتی دو بار کشته شد، ابتدا یک نفر را کشت، سپس جسمی

وی افزود: یادم هست در اوایل انقلاب که نام آقای بهشتی مطرح می شد، هر ساختمان یا کارخانه بزرگی که دیده می شد، می گفتند متعلق به بهشتی است، حتی برخی دکتر بهشتی را آمریکایی برای تخریب معرفی می کردند. “

این کارشناس سیاسی افزود: البته بیشتر این تهمت ها و برچسب ها ابتدا توسط کمونیست ها و سلطنت طلبان به دکتر بهشتی چسبانده شد و برخی نیز با وجود اینکه آقای بهشتی را خوب می شناختند و به خوبی می شناختند، همین حرف ها را تکرار و در جامعه بازنشر کردند. می دانستم انگ و برچسب به آنها نمی چسبد.

وی افزود: به آقای بهشتی تهمت زدند در حالی که یکی از دندان های جلویی ایشان از بین رفته بود، اما نتوانست آن را درست کند، اما همه چیز را کارخانه و ساختمان مجلل می دیدند و گفتند متعلق به آقای بهشتی است و یک شخصیت کاملا لیبرال آمریکایی را معرفی کردند. .

گادری خاطرنشان کرد: اما من خمینی را دارم و بزرگان انقلاب او را خوب می شناختند. خدا رحمتش کند. اگر دکتر بهشتی نمی مرد، قطعاً جلوی بسیاری از آسیب هایی که بعدها به خاطر شخصیت کلیدی اش به انقلاب وارد شد را می گرفت.

وی افزود: دکتر بهشتی مردی بود که حتی در گردنه شاه در آموزش و پرورش کار کرده بود، آنجا رفته بودند و کتاب های درسی چاپ کرده بودند، دکتر بهشتی رفته بود در گردنه شاه و آمریکایی ها کار می کرد.


* شهید بهشتی مدیر و برنامه ریز کشور بود

گادری خاطرنشان کرد: اما من خمینی را دارم و بزرگان انقلاب او را خوب می شناختند. خدا رحمتش کند. اگر دکتر بهشتی نمی مرد، قطعاً جلوی بسیاری از آسیب هایی که بعدها به خاطر شخصیت کلیدی اش به انقلاب وارد شد را می گرفت.

وی تاکید کرد: دکتر بهشتی به دلیل شخصیت والایی که دارد هم در قوه مجریه و هم در قوه مقننه از ایشان شنیده است که قوه قضائیه را ایشان اداره می کنند.

گادری افزود: تشکیل حزب جمهوری توسط ایشان نشان داد که او هم برنامه دارد یعنی نمی آید ببیند چگونه و چه کار می شود کرد. او برای کشوری که ابتدا دفتر حزب جمهوری اسلامی را تشکیل داد و همه کسانی که الان آنجا هستند و دور آنها جمع شده اند، برنامه داشت.

وی افزود: شهید بهشتی در واقع از شخصیت کاریزماتیک خود استفاده می کند و از هنر و تجربه خود به گونه ای استفاده می کند که متأسفانه منافقین به خوبی می شناسند و نمی گذارند بماند و اگر امروز بود اکنون می توانستیم بدانیم او چیست. و قد بلند اما دشمن او را خوب شناخت و از ما گرفت و ضربه ای که دشمنان ما با شهادت دکتر بهشتی زدند ضربه ای اساسی و عملی بود.


*************************

از آیت الله دکتر بهشتی تالیفات و آثار ارزشمندی چون «خدا از دیدگاه قرآن»، «ولایت، رهبری، روحانیت»، «اسلام مثلثی»، «آزادی، هرج و مرج، اجبار»، «معرفت از جانب دیدگاه قرآن، پیامبری از منظر دیگر، مبارز پیروز (تاریخ تحلیلی قیام عاشورا)، حج از دیدگاه قرآن، منشأ اسلام، «بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلامی»، «چه باید کرد و چه نباید کرد; امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن، حق و باطل از دیدگاه قرآن «(علاوه بر اطاعت حق)، سرود توحید»، دکتر شریعت به دنبال راه «شب قدر شدن»، «موسیقی و سرگرمی در اسلام»، «منسوخ و منسوخ در قرآن»، «قوی و متشابه در قرآن»، «وکالت»، «تسلیم شدن» است. حق» و «حکومت قرآن» حفظ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید