شهید توکلی افتخار «افتخار آباد» شد.


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907586

روایتی از یگانه شهید محراب در سیستان و بلوچستان;

شهید توکلی اولین و تنها شهید سیستان و محراب بلوچستان است که در روستای افتخار آباد شهرستان هش توسط تروریست های نابینا به شهادت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی توکلی مانند ستاره ای در میان مردم شیعه و سنی روستای افتخار آباد شهرستان خاش درخشید و همه را مجذوب خود کرد. اما در این میان بار دیگر نگاه بیگانگان به استان سیستان و بلوچستان و کسانی که نتوانسته بودند وحدت بین مردم پاک افتخار آباد و زندگی شیعه و سنی را به همراه یک روحانی جوان شیعه و اهل سنت ببینند معطوف شد. مبلغی توانا و کوشا در مهرماه 1385 در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در جوار منبر و محراب مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام رگبار گلوله ای را به قلب این روحانی جوان شلیک کردند. قرآن در دست او بود و مردم روستای افتخار آباد را از چنین افتخاری محروم کرد.


به مناسبت شهادت سید محمدعلی قاضی طباطبایی اولین شهید محراب به سراغ خانواده شهید مهدی توکلی اولین شهید محراب سیستان و بلوچستان رفتیم تا بخشی از زندگی این شهید بزرگوار را بدانیم. ، به چه جنایتی در خون خود غوطه ور شد و همچون مولای خود امیرمومنان (ع) با جسد خونین با معشوق دیدار کرد.



لبخند از ویژگی های خاص شهید بود

مهدیه توکلی همسر شهید در گفت و گو با خبرنگار ما درباره علت انتخاب شهید توکلی به عنوان همسرم توضیح داد: من و مهدی از بچگی همدیگر را می شناختیم زیرا او پسر عموی من بود اما باید بگویم که مهمترین دلیل برای من بود. «آری» گفتن به هستگری، پوشیدن لباس روحانیت این شهید، لب های همیشه خندان و روحیه خاصش، این خصوصیات است که تا شب شهادت در وجودش ماندگار شد و من و دیگران را در اندوه و آرامش به ارمغان آورد. شادی، شاید همین ویژگی های شهید بود که او را بعد از شهادتش نگه داشت، مرد و زن و بچه برایش اشک می ریختند و سر و صورتش را نوازش می کردند و هنوز بعد از 15 سال از او به نیکی یاد می کنند.


وی افزود: پس از سه سال اقامت در شهر قم و کسب علم و فضل از محضر اساتید برجسته، به منطقه محروم سیستان و بلوچستان مهاجرت کردیم و همسرم مسئولیت تبلیغ و امامت را بر عهده گرفت. مسجد افتخار آباد خاش.

همسر شهید ادامه داد: خوب به خاطر دارم روزی که به روستای افتخار آباد آمدیم از شهید پرسیدم که چرا نام این روستا افتخار آباد است و شهید به شوخی گفت: چون به این روستا آمدم و کشیش شدم. از این مسجد نام این مکان افتخار آباد است.» رفتند، این روستا به سمت راست شهید توکلی افتخاری شد.



حال و هوای روز شهادت

وی با اشاره به حال و هوای شب شهادت گفت: صبح روز 21 ماه مبارک رمضان به شدت استرس و نگرانی داشتم به همین دلیل ابتدا آماده رفتن به مسجد شدم و به همسرم گفتم که به مسجد می روم. مسجد کمی آرام شود، برای اولین بار ف. اتفاق افتاد که من زودتر از شهید به مسجد رفتم و مهدی در خانه ماند تا در شب احیا غسل کند. لحظات خداحافظی آن شب بسیار دردناک بود اما وقتی آن شب را به یاد می آورم تعجب می کنم که چرا چهره درخشان همسرم را ندیدم تا برای شهادتش آماده شوم.


c6d2c8b2 a206 470a 9a1b f650a7f9fadf خبر خاکستری

توکلی خاطرنشان کرد: نماز شب قدر را در مسجد خواندم و از خدا خواستم که مرا آرام کند، در این لحظه مهدی وارد مسجد شد و میکروفون را گرفت و مردم را دو بار صدا کرد که برای مراسم شب قدر بیایند. در آن لحظه دو راکب موتورسیکلت با لباس نظامی به مسجد نزدیک شدند و مهدی چون نمی دانست لباس مبدل به تن دارند برای احوالپرسی به آنها نزدیک شد و پس از چند صدای کوتاه تیراندازی فضا را پر کرد و من نیز دخترم صالحه را زیر چادر پنهان کردم. اما اسماء نزد پدر بود.


وی تصریح کرد: وقتی پارچه بین مردانه و زنانه مسجد را برداشتند، مهدی را دیدم که روی زمین افتاده بود و مردم دور او را گرفته بودند. من دیگه نمیفهمم چی شد



راه شهدای توکل تا ابد ادامه دارد


توکلی ادامه داد: چون در اطراف خونی نبود، امیدوارم زنده باشد، در حالی که لب هایش حرکت می کرد و شهادت می داد، چشمانش بسته بود، اما پس از اینکه او را به داخل ماشین منتقل کردند، خونریزی کرد و دیگر متوجه نشدم چه چیزی. اتفاق افتاد


همسر شهید توکلی با تاکید بر اینکه تا رسیدن به زاهدان فکر می کردم همسرم از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفته است، گفت: وقتی پدر و برادرم برای آوردن من و فرزندانم به زاهدان به روستای افتخار آباد آمدند، غمگین شد. سکوت بین ما در راه من برای خودم وقایع مسجد را تماشا می کردم. وقتی به خانه پدرشوهرم رسیدیم، ناگهان دنیا دور من چرخید. همه جا لباس مشکی بود. چشمم به پارچه درب خانه افتاد. “اولین شهید استان محراب سیستان و بلوچستان”.


توکلی در پایان با اشاره به اینکه جایگاه مهدی موعود (عج) همیشه در قلب من و فرزندانم جاویدان خواهد بود، تاکید کرد: ما همیشه سعی کرده ایم ادامه دهنده این راه شریف باشیم تا دنیا بداند تربیت این عزیزان جنایتکاران خبیث و منافق نمی توانند به وحدت لطمه ای وارد کنند. شیعه و سنی باید وارد شوند، زیرا دست این جنایتکاران دیگر به سمت مردم این منطقه رفته است.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید