“شهید دیالمه”; از افشای افکار بنی صدر تا هشدار به یکی از رهبران شورشیان


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879622

شهید دیالمه با تفکر سیاسی قوی و دفاع از امام و ولایت فقیه، در مقابل جریانات التقاطی و انحراف بدنی بدون تعارف سیاسی و مصلحت اندیشی غیرقانونی از خود دفاع کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; شهید دکتر عبدالحمید دیالمه 26 ساله جوان ترین نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی در مشهد بود.

در اوایل انقلاب در فضای چپ و الحادی برخی از دانشگاه ها سعی در دعوت از روحانیت مبارز به دانشگاه ها داشت و جلسات آموزشی برگزار می کرد که این امر نیز توسعه پیدا کرد.

شهید دیالمه از اعضای شورای فرماندهی سپاه خراسان بود و در حزب جمهوری اسلامی با شهید هاشمی نژاد، کامیاب و مرحوم آیت الله طبسی همکاری داشت و مورد علاقه شهید مطهری بود.

او دارای تفکر سیاسی قوی، تیزبینی و هوشیاری بود و از مدافعان سرسخت خط امام و ولایت فقیه بود که خود را از جریانات التقاطی و انحراف بدنی بدون تعارف سیاسی و مصلحت اندیشی های غیرقانونی مصون می داشت.

شهید دیالمه از اولین کسانی بود که نسبت به انحراف افرادی چون سروش، بنی صدر و مجاهدان انقلابی و بسیاری از جریان های نفاق هشدار داد و با استدلال های محکم و منطقی آنها را افشا کرد.

درباره بنی صدر از همان ابتدا که بسیاری آن را باور نداشتند، او معتقد بود که بنی صدر خط التقاطی لیبرالیسم را به عنوان انحراف از خط مصدق در برابر خط امام خمینی ترسیم کرده و بنی صدر را با خط امام همسو کرد. دنیای فراماسونری و نقشه های شوم آنها.. و ریاست جمهوری آن را یک فاجعه دانست.

یکی از رهبران فتنه 1367 و همسرش خط انحرافی و افکار التقاطی را گوشزد کردند و سخنان انقلابی و افشاگرانه شهید دیالمه درست یک هفته قبل از شهادت از ذهن تحلیلگر و آینده پژوه او بیرون آمد.

او سه روز قبل از شهادتش در سال 60 درباره شهادت چمران سخنرانی کرد و معتقد بود که طرز فکر چمران در جامعه امروز ما افتخار است.

گفته می شود وی اسنادی داشت که قصد داشت در خصوص افشاگری های مختلف این شهید به اسلام در اختیار شهید بهشتی قرار دهد که حادثه تلخ شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش و شهید صادقی رخ داد و گزارش نشد. اسناد.

دشمن تاب تیغ تیز شهید دیالمه را نداشت و شهادت شهید دیالمه بهانه ای شد تا نیاز امروز جامعه ما را به امثال او یادآوری کنیم و از او به عنوان شهید بصیرت یاد کنیم.

سیدجلال امینی، کارشناس سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید