شهید سلیمانی و آیت الله مصباح سوار بصیر، الگوی شجاع و فداکار برای نسل جوان

ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796646

آیت الله مدرسی گفت: شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی الگوی زیرک، شجاع و فداکار برای نسل جوان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت سالروز حماسه نهم دیه و دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و سالگرد ارتحال عدی اظهار داشت: مصبایا: مواردی ممکن است توجه باشد و اینکه چرا مردم در زمان امیرالمومنین علی (ع) برای دفاع از اهل بیت و به ویژه حضرت زهرا (س) تردید داشتند، دلایلی مانند طمع، هتک حرمت، چریک، ترس و… وجود اما مهم‌ترین دلیل آن هتک حرمت به زیارتگاه‌های زمانه، یعنی غفلت از آنچه اسلام بر آن استوار بود، بود.

وی افزود: حفظ برخی مقدسات در جامعه امری ضروری است و حیات جامعه بستگی به این دارد که مکان ها، زمان ها و نمادهایی مانند قرآن، اهل بیت، مساجد، نمادهای مذهبی و ایام الله ماه مبارک رمضان، عاشورا، خانواده و مانند آن.»

مدرسی بیان می کند: امام سجاد(ع) در روایتی می فرمایند که در زمان پیامبر این قداست بعد از ایشان نقض شد و چون قداست کردند، این شورش ها به وجود آمد; امروز هم سردار شهید اسلام و هم آیت الله مصباح یزدی از ترس حضرت زهرا (س) برای دفاع از مقدسات در فرهنگ دینی قیام کردند و گامی در راه شهادت برداشتند.

سردار سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی با بصیرت وارد میدان شدند

امام جمعه مرکز یزد ادامه داد: این دو شخصیت ارزشمند نقاط مشترکی داشتند; هر دو با ایثار، بصیرت، دشمنی، شجاعت و بدون توجه به مادیات و به بهای آبروی خود وارد میدان شدند و این الگوهای مؤثر نیازمند تبیین و بررسی بیشتر در جامعه به ویژه برای نسل جوان است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نهضت ملی مسکن که تا 15 دی ماه فرصت حضور دارد، افزود: تسهیلات بسیار خوبی برای این طرح در نظر گرفته شده است و به دلیل اینکه تقریباً همه خانواده ها درگیر هستند، بحث مسکن است. شرکت در این پروژه خوب است.

دولت باید پیمانکاران واجد شرایط و با تجربه را برای طرح ملی مسکن استخدام کند

مدرسی ادامه داد: در این طرح همانطور که مردم باید به دولت اعتماد کنند و وارد میدان شوند، دولت نیز باید پیمانکاران خوب، متخصص و توانمندی را برای این طرح انتخاب کند که با صداقت، سابقه خوب، توانمندی و تجربه در این طرح مشارکت داشته باشند. برای این طرح خوب است.

امام جمعه منطقه مرکزی یزد در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم توجه به توسعه و پیشرفت متوازن در استان تاکید کرد و گفت: استان یزد مجسمه تمام عیار عدم تعادل است و مسئولان استانی باید جدیت داشته باشند. تلاش برای بهبود وضعیت .

بی توجهی به توسعه متوازن باعث بازگشت کارگران 210 شهر به یزد شده است

وی افزود: شهرهایی در استان یزد هستند که به دلیل تعداد زیاد کارگاه ها و کارخانه ها با کمبود نیروی کار مواجه هستند. از طرفی شهرهایی داریم که به دلیل نبود کارگاه و کارخانه و سایر مشاغل با نرخ بیکاری بالایی مواجه هستند.

مدرسی گفت: شناسایی ظرفیت های جدید استان در این دولت ضروری است و استان نه تنها باید به سمت صنعتی شدن به صورت تک بعدی حرکت کند، بلکه ظرفیت های متنوع دیگری نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به یزد موضوع نیروگاه های خورشیدی و تولید برق از طریق نور خورشید مطرح شد که ظرفیت بسیار خوبی است و دولت، مسئولان استانی و سرمایه گذاران باید برای دستیابی به نتایج قابل توجه در این زمینه برنامه ریزی کنند. . “.

لزوم جلوگیری از خام فروشی معادن

مدرسی همچنین با بیان اینکه وضعیت در برخی استان ها راکد است، گفت: برخی از دستگاه ها نابسامان مانده اند و معتقدیم عدم همفکری و عدم همکاری در این زمینه منجر به این روند شده است و از مسئولان اجرایی و استانی و افراد صاحب نفوذ خواستیم. باید در مرحله اول همه به وظایف خود عمل کنند و در مرحله دوم مشکلات را کنترل کنند و همچنین در مرحله آخر همکاری کاملا معنا پیدا کند تا اینگونه مسئولیت ها به تعویق نیفتد. .

امام جمعه منطقه مرکزی یزد در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص معادن استان نیز گفت: یزد یک استان معدنی است بنابراین لازم است با رعایت پروتکل های لازم و توجه به آب در استان از خام فروشی خودداری شود. استان و راه حلی کامل و موثر برای این مشکل.

وی ادامه داد: فعالیت های معدنی باید به صورت تکه تکه برنامه ریزی شود و بحث تعادل توسعه، آلودگی هوا، نیروی کار اجتماعی، بحث آب و عدالت که اصل حاکمیت بر آن استوار است باید. نیز حل شود. و نقشه راه برنامه های استانی را نباید از این راه مهم جدا کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید