شهید مدرس نماینده واقعی ملت در مقابل متعصبان بود / آیت الله مدرس نماینده انقلاب بود


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915078

کیجمارت سرمدی گفت: شهید مدرس در بیان مشکلات مردم آزاده بود و با بیان مطالبات مردم به صورت آشکار و آشکار و مقابله با تندروها نماینده واقعی ملت از نظر شجاعت بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در تقویم ایران، روز شهادت آیت الله مدرس توسط رضاخان پهلوی، مأمور انگلیس، به نام روز شورای اسلامی نامگذاری شده است.


b115027b eed3 49aa b7a8 0dfe808d7974 خبر خاکستری


شورای اسلامی محل تصمیم گیری نمایندگان مردم در مسائل داخلی و خارجی و تصویب قوانین و 290 نمایندگان مردم از هر نژاد و عقیده و مذهبی پس از ایستادن در برابر نمایندگی سوگند یاد می کنند.سوگند یاد می کنند که پاسدار اسلام، پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی، پایبند به استقلال و اعتلای کشور، حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم باشند و علاوه بر استقلال، اولویت ها را به رسمیت بشناسند. جامعه و حل مشکلات مردم بخشی دیگر از وظایف نمایندگان مردم در خانه ملت است.


74fbae51 0941 4656 adf4 73635a87396a خبر خاکستری


دبیر کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی مجلس در گفت و گو با این پایگاه خبری با اشاره به نامگذاری روز دهم آذر به نام سالروز شهادت مدرس گفت: شهید مدرس نماینده واقعی ملت در شهامت، بیان مطالبات مردم به صورت آشکار و آشکار و مخالفت با افراط گرایان.


کیومارت سرمدی ویل از جمله دلایل آزاد بودن شهید مدرس در بیان مشکلات مردم، بی نیازی و عدم توجه به مادیات را همراه با تقوا، تعهد و تعلق به مردم می داند و می افزاید: طبیعی است. که این ویژگی ها او را نماینده ای در انجام انقلاب به سبک انقلابی و به تعبیر امروزی انقلابی می کند.


وی همچنین با انتقاد از عملکرد مجلس یازدهم تصریح کرد: این مجلس در شرایطی شروع به کار کرد که بسیاری از مشکلات مانند کرونا، تحریم و خشکسالی گریبانگیر کشور شده بود.


نماینده مردم اسدآباد همدان در خانه ملت گفت: در این مجلس با اشاره به اینکه مجلس در این مدت تلاش کرد قانونگذاری، نظارتی و پیگیری مطالبات مردم، مصوبات در حوزه اقتصادی و مشکلات اجتماعی باشد. در این مجلس به تصویب رسید که نمونه ای از آن است که می توان به اصلاح قانون فرار مالیاتی، تضمین امنیت غذایی کشور، خروج از فشار تحریم ها و مطالبه اختیارات برای مقابله با مشکلات هسته ای اشاره کرد.


03591270 09ac 4a04 95fd fb81093f095f خبر خاکستری

آیت الله مدرس با مشاهده ظلم و ستم حاکمان کشور، مبارزه با دولت وقت را آغاز کرد و زمانی که به نمایندگی از مردم تهران برای سومین دوره شورای ملی انتخاب شد، مبارزه خود را با ظلم و ستم مردم شدت بخشید. حاکمان آن زمان و مداخله استعمارگران در ایران.

مدرس روحانی مبارز و خستگی ناپذیری بود که می خواست احکام اسلام را در کشور پیاده کند و ایران را از چنگال استبداد و استعمار نجات دهد و به همین دلیل رضاخان پهلوی او را دشمن سرسخت و جدی خود می دانست و به همین دلیل شهادت مدرس را رقم زد. چندین بار مورد حمله مزدوران رضاخان قرار گرفت.

سرانجام رضاخان عامل برجسته انگلیس که از سوی مدرس احساس خطر می کرد او را به تبعید فرستاد و 82 سال پیش در 19 دی 1317 این روحانی مبارز و آزادیخواه در شهر کاشمر به شهادت رسید.


می توان گفت شهید مدرس نماینده مجلس، اندیشه و منش و روش انقلابی داشت. هر یک از نمایندگان این شهید ضد استعمار و استثمارگر را الگوی خود می دانند. از قدرت خود برای خدمت به مردم استفاده کنید.


بی شک تاثیر مصوبات نمایندگان مردم در خانه ملت می تواند در کنار توسعه متوازن باعث پیشرفت شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید