شهید همدانی; مجاهد «بصیر» و «آکل»


ساعت: 21:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890454

پس از توهین میرحسین موسوی به فرمانده کشته شده همدانی، سخنان مرحوم آیت الله خیری شیرازی مجددا منتشر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میرحسین موسوی در بخشی از اظهارات اخیر خود که کفرآمیزترین قسمت این مقاله است، توهین مستقیم موسوی به سردار سرلشکر شهید حاج حسین حمدانی، فرمانده مدافعان حرم در سوریه است که وی را «فرماندهی بی شرف» خواند. “.
به همین منظور سخنان مرحوم آیت الله خیری شیرازی در خصوص سرلشکر شهید حاج حسین همدانی بازنشر شده است:
فردی که به جهاد می رود اگر «بصیرت» داشته باشد، «شهید همدانی» می شود. اما اگر بصیرت نداشته باشد «داعشی» می شود! فرق داعش با شهید همدانی «بصیرت» است. این بینش نتیجه «عقل» است; عدم بصیرت نتیجه «حماقت» است.

به داعش می گویید چرا این کارها را می کنید؟ می گوید ملا گفت! خب آخوند میدونی کجا اینطوری حرف میزنی؟!! این شخصی که جان خود را در برابر او به خطر می اندازید کیست؟ می گوید «ابوبکر بغدادی»! خب، آیا این شخص را می شناسید، چه جور آدمی است؟ ببین بصیرت نداره!

این که من در جلسات پنجشنبه (1) تمام درس های اخلاقم را روی «عقل» گذاشته ام، به این دلیل است که اگر بروید و چند کار انجام دهید و خداوند متعال چشمان شما را باز کند و حجاب را از چشمانتان بزداید، «ظرفیت» خیر. با دیدن این وضعیت افتخار کنید شما با عقل خود ظرفیت را کشف می کنید. یعنی فکر کردن، کار کردن با فکر. عادت کنید همه چیز را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید که چه زمانی قیامت دارید.

1. اهمیت مرحوم استاد درس اخلاق ایشان برای شاگردان مدرسه فیضیه است.

خبرنگار: علیرضا برومند

دیدگاهتان را بنویسید