شهید چمران تمام وجود خود را وقف اعتلای اسلام و مسلمین می کند / با مجاهدت شهدا پیامدهای پیروزی نظامی اسلام امروز در سطح بین المللی می درخشد.


ساعت: 19:06
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877629

آیت الله عبادی با بیان اینکه نقشه دشمن این بود که درک ما از آزادی را در دوران محرومیت از استقلال مخدوش کند، گفت: روحیه شهیدان چمرانها و حاج کاسم و فرهنگ بسیجی پس از 40 سال دشمنان را مجبور کرد و هشت هزار میلیارد هزینه کردند. منطقه را ترک کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانآیت الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با بسیج اساتید دانشگاه بیجند در سالروز شهادت دکتر چمران و سالروز تاسیس بسیج اساتید، اظهار داشت: در راه رسیدن به هدف بزرگ عبادت بر خود و خداوند توکل کنید. نه از دیگران و دشمنان خدا.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این تفکر انقلابی شماست و نماد شما شهید دکتر مصطفی چمران است، گفت: اما مشکل ما دو موضوع مهم است که یکی از آنها این است که برخلاف دیدگاه اسلام، داخلی است. ظلم و ستم بر مسلمانان حاكم شد: «بني اميه و بني عباس و پادشاهان ستمگر و اين خشت و ساختمان متأسفانه به اين صورت اتفاق افتاد و نتيجه آن تضعيف معارف اسلامي و جامعه اسلامي بود.

وی ادامه داد: به دلیل همین ضعف، میدان استبداد داخلی به استعمار خارجی تبدیل شد و به زمین افتادند و در نتیجه از جامعه مسلمان و ملت و کشورهای اسلامی استقلال یافتند.

آیت الله عبادی گفت: شرایط سخت و مخربی که 200 سال پیش توسط استعمارگران ایجاد شد و همه چیز را به نفع خودشان و همه جا را با قتل و ترور و انحراف و توسعه فساد که یکی از بهترین ابزار تفکر غربی است، مخدوش کرد. فساد وارد شده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مهم ترین مسئله مستقل بودن ما از ما گرفته شد و تمام فلسفه زندگی ما در چارچوب منافع دیگران مشخص شد، تصریح کرد: جایگاه شما (استقلال) بود. که باعث شد پادشاه جاهل بر اساس نادانی و علایقش راهی برای شکنجه این مرد بزرگ بیابد.

وی با تاکید بر اینکه امیرکبیر می خواست ما مستقل باشیم و دانشگاه ها و علمای ما مستقل باشند، اما نقشه دشمن متفاوت بود، گفت: دشمن علم را به چنگ می آورد و در عین حال همه آزادی ها را گرفته است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه انقلاب ما را در مقابل استکبار جهانی استقلال به ارمغان آورده است، افزود: این همه هزینه ای که جامعه ما در این راه خرج کرده است برای استقلال بوده و اجرای کامل آن باید در سطح بالایی باشد که بتوان آن را تحت تأثیر قرار داد. جریانی در جامعه، مثلاً از دانشگاه ها.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تحقق هر چیزی منوط به وجود مناسب و رفع موانع است، مقتضی قوی است، اما از ابتدای انقلاب اسلامی موانع زیادی وجود دارد و با رفع آن فاصله داریم. مانع استقلال که اولین سوال انقلاب است.

وی گفت: امروز شما و مردم ایران اسلامی با تجربه میدانی خود در سطح بالایی از شناخت در دنیا قرار دارید و راه دیگری برای رسیدن به استقلال و سپس آزاد دیدن خود وجود ندارد. برای ما، آنها به معنای و تحمیل آزادی منع حیوانات و بی قانونی هستند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه نقشه دشمن این بود که در دوران محرومیت ما از آزادی، درک آزادی را مخدوش کند، افزود: اما برای همه افراد منطقی آزادی یعنی آزادی در چارچوب قانون.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: منظور دشمن از آزادی، اسارت است و برنامه هایی که به انواع انحرافات و فسادها دامن می زند، دام دستگیری است.

وی با بیان اینکه فضای عمومی جامعه که افراد باید در آن آزاد باشند زمانی است که قانون رعایت شود، گفت: زمانی که انسان بخواهد به فطرت خود به کمال برسد، شرط رسیدن به آن پاک ماندن است، در صورت حفظ حریم عمومی. پاک نیست، مگر تعداد محدودی که همگی در فساد دست دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه محیط زیست باید برای کمال انسان آماده باشد، وقتی محیط فاسد است آزادی انسان سلب می شود، ادامه داد: استقلال و آزادی آرمان های بزرگ انسانیت و اسلام ماست و شعارها نماد انقلاب ما

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دشمن همه امکانات را با تمام قوا روی میز گذاشته بود، گفت: باید منطقه را ترک می کردند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شهید چمران با یک دست و شمشیر تمام وجودش را وقف اعتلای اسلام و مسلمین کرد، افزود: همسر شهید چمران در آخرین سفر به جبهه پای او را بوسید. شهید چمران خطاب به همسرش گفت; چه اتفاقی برای شما افتاد که قبلا این کار را نکردید؟ همسرش پاسخ داد: داشتم خواب می دیدم که به من گفتند این آخرین سفر مصطفی است.

وی گفت: شهید چمران دارای بالاترین سعادت های عرفانی و جایگاه ویژه سیاسی و اجتماعی بود و شما استاد بسیجی به عنوان یک شهید چمران تلاش می کنید و باید این پیام را به فرزندان و دانش آموزان خود برسانید که با مبارزه با شهدا عواقب خود را در پی خواهد داشت. پیروزی امروز دنیا می درخشد و مواقعی پیش می آید که دشمن گفت چه شد و چه شد! امروز در سطح منطقه و جهان پیروز انقلاب شما و ملت های جهان استقلال و آزادی طلب هستند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه موضوع اربعین حسینی یک موضوع عادی و مختص شیعیان و مسلمانان نیست، بلکه برای همه بشریت بین المللی است، گفت: خطاب مهدی موعود(عج) در اربعین حسینی است و دنیا در راه است. در این راستا آینده جهان اسلام و نجات انسان هاست و شما هستید که باید در مقابل این جبهه مقاومت کنید تا بشریت را از چنگال وحشی های غربی نجات دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید