شورای امنیت باید تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کند

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوضاع خاورمیانه با تاکید بر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حوادث آن کشور را تشریح کرد. سوریه.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امنیت و ثبات در شمال سوریه تنها با حفظ و احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور محقق می شود و هرگونه عملیات نظامی در شمال سوریه می تواند چالشی در مسائل انسانی باشد. و حتی این بدتر می شود

سفیر و نماینده دائم ایران شرایط انسانی در سوریه را وخیم ارزیابی کرد و افزود: تداوم مشکلات اقتصادی در این کشور پیامدهای گسترده ای دارد. در این راستا یکی از وخیم ترین مشکلات شیوع وبا در سراسر سوریه است و این امر شرایط خطرناک انسانی در آن کشور را تشدید کرده است.

ایروانی از تلاش های سازمان ملل و نهادهای مرتبط با آن برای کمک های بشردوستانه به نیازمندان و همکاری در اجرای قطعنامه 2642 قدردانی کرد و افزود: تحریم های یکجانبه و به ویژه مشکلات بهداشت عمومی و امنیت غذایی تحمیل شده توسط کشورهای غربی، شرایطی که بشریت سوریه را حتی بدتر کرده است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در ارائه کمک‌های بشردوستانه سوریه به صندوق اصلی کوتاهی کرده‌اند. ایران از ارسال هشتمین محموله کمک های بشردوستانه به سوریه حمایت می کند و عدم پیشرفت محسوس در ارسال و توزیع ناعادلانه و تبعیض آمیز را یک چالش می داند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران در روند سیاسی از نشست آتی کمیته قانون اساسی و همچنین ادامه کار کمیته برای دستیابی به راه حل لازم حمایت می کند.

وی همچنین رفع اشغالگری و اعاده احترام کامل به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را لازمه هرگونه راه حل سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: نشست روند آستانه تلاش برای پایان دادن به بحران و کاهش آن است. خسارت مردم سوریه در 22 و 23 نوامبر برگزار شد.

سفیر ایران در سازمان ملل ادامه داد: در این دیدار، نمایندگان ارشد کشورهای ضامن روند آستانه با تاکید بر نقش حیاتی کمیسیون های قانون اساسی، نگرانی عمیق خود را از شرایط انسانی سوریه و لزوم رفع موانع و افزایش کمک های بشردوستانه ابراز کردند. به همه سوری ها بدون تبعیض یا پیش شرط وارد سوریه شدند.

ایروانی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر سرقت منابع طبیعی سوریه به ویژه فرآورده های نفتی در مناطق تحت اشغال نیروهای خارجی را محکوم می کند و این اقدام جنایتکارانه نقض آشکار تمامیت ارضی، قطعنامه های سازمان ملل و منشور سازمان ملل در مورد سوریه است. می داند.

دیدگاهتان را بنویسید