شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات تصمیمی ندارد/ در صورت موافقت پس از تایید دیوان عالی کشور به مجلس می رود.

شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات تصمیمی ندارد/ در صورت موافقت پس از تایید دیوان عالی کشور به مجلس می رود.

روز جدید شورای عالی امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش موثر قانون اقدامات راهبردی در تقویت قدرت مذاکره ایران گفت: قانون اقدامات راهبردی به برکت حمایت های فنی از این قانون نقش موثری در تقویت قدرت مذاکره جمهوری اسلامی ایران داشته است. فراهم کرده است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص جلسه مشترک امروز مجلس با مسئولان و دست اندرکاران موضوع مذاکرات هسته ای، گفت: مجلس قانون و مصوبه ای بر اساس قانون اقدامات راهبردی دارد که قدرت مذاکره را به شدت تقویت می کند. جمهوری اسلامی ایران با عنایت به پشتیبانی فنی ارائه شده، در این قانون به دو کمیسیون تخصصی خود – کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و انرژی تعیین تکلیف کرده است که در صورت موافقت به کمیسیون مربوطه گزارش خواهند داد. مجلس در مورد اقدامات انجام شده

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین گفت: در جریان مذاکرات رایزنی ها و تبادل اطلاعات به صورت جلسات شفاهی یا حتی کتبی با کمیته ها و در مجلس انجام شد. جلسه بسیار خوبی بود.

شمخانی در پایان خاطرنشان کرد: شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای در این زمینه نخواهد داشت، شورای عالی امنیت ملی باید توافقنامه را بررسی و تصویب کند و پس از آن گزارش به مجلس ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید