شورای عالی هلال احمر پس از 7 ماه تشکیل می شود

زمان: 23:16
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776950

رئیس جمهور اخیراً چهار نماینده را در شورای عالی هلال احمر منصوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در روزهای اخیر ، رئیس جمهور چهار نماینده را در شورای عالی هلال احمر منصوب کرد. آیا این اقدام قفل هفت ماهه برای برگزاری شورای عالی هلال احمر را باز می کند؟

شورای عالی هلال احمر به عنوان عالی ترین ستون این سازمان ، گزینه های پیشنهادی رئیس جمهور برای ریاست جمعیت هلال احمر را ارائه می دهد و در تصمیمات اصلی این سازمان حمایتی نقش اساسی دارد ، اما این کلید توصیه می شود علی القاعده حدود هفت ماه جلسه نداشته باشد.

داستان تأخیر در جلسات شورا به اختلاف حقوقی مربوط می شود که شامل هفت عضو داوطلب شورا می شود. بر اساس قانون ، هفت نفر از 16 عضو شورای عالی هلال احمر با رای یکی از اعضای آن ، داوطلبان ، انتخاب می شوند. اعضای داوطلب ابتدا هیئت های ولسوالی را انتخاب می کنند ، سپس اعضای هیئت مدیره مجمع عمومی را تشکیل می دهند و مجمع هفت نفر از اعضای هیئت مدیره را انتخاب می کند. در انتخابات سال گذشته ، تعدادی از اعضای منتخب مشمول قانون منع به کارگیری دولت ها در هیئت مدیره موسسات و شرکت ها شدند که با اعتراض مواجه شد و سرانجام به دیوان عالی کشور رفت. دیوان عالی هنوز تصمیم نهایی را صادر نکرده است ، اما ممنوعیت موقت ماندن اعضای تحت پوشش قانون در شورای عالی هلال احمر صادر کرده است.

گزارشات نشان می دهد که اولین جلسه شورای عالی هلال احمر در هفت ماه آینده قرار است در روزهای آینده برگزار شود. اگرچه هنوز هلال احمر مخالفت می کند که هیچ جلسه ای از شورا برگزار نمی شود ، اما اکنون که نمایندگان رئیس جمهور معرفی شده اند ، بهتر است مسئولان هلال احمر در اسرع وقت با هماهنگی و تعامل قفل شورای هفت ماهه را باز کنند. سازمان بشردوستانه و بشردوستانه نباید با مشکلات بیشتری روبرو شود.

انتهای پیام ؛

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید