شورای نگهبان اجازه انحراف کشور از قانون اساسی را نداده است


ساعت: 08:58
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883703

رئیس شورای اسلامی گفت: اسلام گرایی و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی دو پایه مشروعیتی است که شورای نگهبان موفق شد به آنها رسیدگی کند و اجازه ندهد مسیر ریلی کشور از قانون اساسی منحرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباقر کلیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه 5 تیرماه) اظهار داشت: قربان بایرام الاکبرعید سعید فطر و غدیر خم بر ملت شریف ایران و همه عاشقان و شیعیان امیرالمومنین علیه السلام مبارک باد.آ) درود بر همه مسلمانان جهان. واقعه غدیر حم، شاخص، معیار و معیار همیشگی تشخیص راه هدایت در گذر زمان و راهی روشن برای توجه به معارف دین مبین اسلام به امامت ائمه عطار(ع) است.آ) خوب.

وی تصریح کرد: چهل و دومین سالگرد تأسیس شورای نگهبان و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشأن را نیز گرامی می داریم. الشان (ره) این نهاد الگوی انقلابی دریافت می کنم از نهضت مترقی مشروطیت، وظیفه مهم پاسداری از شرع مقدس و قانون اساسی را بر عهده داشت.

رئیس شورای اسلامی تاکید کرد: اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی دو پایه مشروعیت بخش و درهم تنیده هستند. آه تو این است که شورای نگهبان در تمام این سالها علیرغم همه هجمه های داخلی و خارجی با دقت و حساسیت به آنها رسیدگی کند و اجازه ندهد ردپای قانون گذاری کشور از قانون اساسی و شرع مقدس خارج شود. موفقیت روزافزون شورای نگهبان در انجام وظایف قانونی و ترویج از خداوند متعال برای کشور خواهانم.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: من نیز فرا رسیدن روز بهزیستی و تامین اجتماعی را گرامی می دارم. حمایت و توجه همه جانبه به توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه و تمامی افرادی که به هر نحو نیازمند حمایت نهادهای حمایتی در کشور هستند، وظیفه قاطع و حاکمیتی ماست. در قانون بودجه سال 1401 شورای اسلامی شورای اسلامی 35 هزار میلیارد تومان وام. الحسنه کمیسیون امداد و بهزیستی به منظور ایجاد ظرفیت اشتغال متقاضیان آن را اختصاص داده است تا با هدف گذاری این تسهیلات شاهد خروج اقشار تحت پوشش از چرخه فقر باشیم.

قالیباف افزود: همچنین به منظور تسهیل در دسترسی اقشار کم درآمد و رفع مشکل ضمانت این تسهیلات، برای اولین بار مجوز ایجاد صندوق ضمانت موسسات حمایتی صادر شده است.

وی بیان کرد: شورای اسلامی در بودجه امسال 20 هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه برای بازپرداخت وام در نظر گرفته است. الحسنه به صندوق بیماریهای خاص و سخت دارو وام 2 هزار میلیارد تومانی برای پرداخت به بیماران بی بضاعت در نظر گرفته شده است ورشکستهبیماران بستری، حمایت از بیکاران، زندانیان جرائم غیرعمد و زنان سرپرست خانوار از جمله افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر.

رئیس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین با تصویب مجلس مبلغ 2 هزار میلیارد تومان نیز برای وام دهی است. الحسنه ودیعه مسکن بین مشمولان نهادهای حمایتی توزیع می شود. این موارد تنها نمونه هایی است که نشان می دهد شورای اسلامی شهر با تصویب قوانینی اقدامات لازم را برای حمایت حداکثری از نهادهای حمایتی به ویژه در قانون بودجه 1401 انجام داده است.

کلیباف بیان کرد: امیدواریم با اهتمام ویژه دولت برای توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه و حمایت از اقشار محروم، این موضوعات به طور کامل در دستور کار اجرایی قرار گیرد و بتوانیم به تعهدات خود در قبال این افراد بصیر عمل کنیم.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید