شورشیان در سال 2008 از تدابیر رهبری سرپیچی کردند. 9 دسامبر حماسه ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است.


ساعت: 09:47
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920694

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه توصیه، موعظه و برنامه ریزی می کنند. اما شورشیان تمکین نکردند، او گفت: موضوع مشکل تقلب در انتخابات نبود. از آنجایی که تقلب در این سطح غیرممکن است، مشکل رویارویی با نظام ولایی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با را آرمان; وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری روز نهم را حماسه خواندند، یعنی این قیام نهضتی است که در آن شور و جسارت بیشتر شده است، گفت: حقیقت این بود که یاغیان هشت ماه در ایران و به ویژه در تهران ته یک حرکت داشتند. حمله به بهانه واهی

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انتخابات با حضور مردمی بسیار باشکوه برگزار شد، اما عده ای از آنجایی که کاندیدای آنها رای نیاورد، سعی کردند با اردوی خود فرد مورد نظر خود را در جایگاه قرار دهند. تا زمانی که کشور ما قانونی باشد.

فقها یکی از اعضای شورای نگهبان با اشاره به ماده فوق افزود: همه راه های قانونی به آنها پیشنهاد شد، اما تمکین نکردند و عزم خود را جزم کردند که هر چه باشد حتی با قانون شکنی و این اقدام به هدف خود برسند. خلاف کشور مطیع قانون است مدار سازگار نیست.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه توصیه، موعظه و برنامه ریزی می کنند. اما شورشیان تمکین نکردند، او اعلام کرد: موضوع مشکل تقلب در انتخابات نبود. از آنجایی که تقلب در این سطح غیرممکن است، مشکل رویارویی با نظام ولایی بود و در این حوزه، حل مشکل توسط مردم انجام می شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در آن ایام حرم نظام و عاشورا مورد تجاوز قرار گرفت، اظهار کرد: در آن روزها دو قرارگاه تشکیل شد، یکی اردوگاهی بود که رژیم صهیونیستی و همه ورشکسته های سیاسی، سلطنت طلبان، منافقین در آن قرار گرفتند و قرارگاه دیگر اردوگاه بود. از حاکمان و دوستداران نظام اسلامی.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در نهایت مردم با حضور پرشور خود در 18 آذرماه دست به دست هم دادند و یاغیان را خنثی کردند و حماسه ای ماندگار در تاریخ اینگونه بود. انقلاب اسلامی شکل گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید