شکایت باقی برای حمایت از آیت الله منتظری

شکایت باقی برای حمایت از آیت الله منتظری

روز جدید : تهیه کننده مستند «حسینعلی» که در واکنش به اتهامات مستند «قائم مقام» به آیت الله منتظری ساخته شده، با اتهام تبلیغ علیه نظام مواجه است اما این مستند هنوز پخش نشده است.

وکیل عمادالدین باگی به بهانه تهیه «مستندی درباره حسینعلی» و اتهام «اعتماد» به اتهام تبلیغ علیه نظام از موکلش با شکایت سپاه پاسداران خبر داد. سعید خلیلی که در گفتگوی کوتاهی با اعتماد به تشریح روند تشکیل پرونده و آخرین وضعیت پرداخت و تاکید کرد: این شکایت و رسیدگی کیفری در حال انجام است و مستند حسینعلی هنوز منتشر نشده است. اما این مستند پاسخی است به اتهامات وارده به مرحوم آیت الله منتظری و مطالب نادرستی که در مستند قائم مقامی به ایشان نسبت داده شده و قلب ایشان را واقعی ساخته است. این وکیل دادگستری با اشاره به سایر اقدامات آیت الله منتظری برای تعقیب وی، گفت: با وجود نامه ها و شکایات متعدد حاج احمد آقا منتظری، متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان و عدم تمکین به قانون، از قایم مکم جلوگیری شد. با استفاده از حق مسلم قانونی خود مبنی بر انتشار پاسخ این مطالب کذب، شکایت متوفی با ادعای واهی در دادگاه کارکنان کشور رد شد.وی ادامه داد: در شرایطی که مستند «حسینعلی» همچنان در مراحل ساخت قرار دارد. و تاکنون منتشر نشده است، بنابراین محتوای مستند را می توان کیفرخواست تلقی کرد، سپاه با استناد به محتوای این مستند علیه آقای بگی شکایت کرد.» وی گفت: «قانونی است که باید توجه داشت که سال گذشته بدون هیچ دلیل موجهی به خانه آقای باگی رفته و رایانه ها و تلفن های همراه او را مصادره کردند و اکنون همه اتهامات این پرونده قابل مشاهده است. از همان تلفن ها، ایمیل ها و رایانه ها استخراج شده است.

طبق قانون و اصول حقوقی، اسنادی که از راه های غیرقانونی به دست آمده باشد در دادگاه قابل خواندن نیست.» با توجه به روند اقامه دعوی مبنی بر تجاوز به حریم خصوصی که خلاف قانون است، آقای بگی قصد دارد از کارمندان شکایت کند. خصوصاً به این دلیل که مسئولان به دستورات مکرر دادگاه مبنی بر بازگرداندن محتویات رایانه ها و ایمیل ها عمل نکردند و نتیجه بیش از 30 سال تلاش و تحقیق و پژوهش او را که هیچ ربطی به کیفرخواست و مستند «حسینعلی» ندارد، با قاطعیت به دست آوردند. علیرغم تحقیقات مکرر بازپرس مبنی بر بازگرداندن تمامی محتویات رایانه و لپ‌تاپ بدون هیچ گونه دخل و تصرف و دستکاری، کارمندان تاکنون سرکشی کرده و از اجرای این حکم قضایی که به وی نشان داده‌اند، خودداری کرده‌اند. وی ادامه داد: لازم بود بازپرس مربوطه برای حفظ شأن و جایگاه دستگاه قضایی و نظارت بر دستورات وی و حفظ حقوق متهم، قبل از تصمیم گیری نهایی از کارکنان شکایت کند. زیرا بی توجهی و عدم رسیدگی به این موارد امنیت شهروندان و استحکام و اعتبار قوه قضائیه و قانون را به طور جدی به خطر می اندازد. وکیل عمادالدین باقی افزود: زمانی که مسئولان حتی دستور قضایی را رعایت نکنند، طبیعتا به حقوق شهروندان احترام نمی گذارند و عدم رسیدگی به این مسائل امنیت شهروندان را به خطر می اندازد و به چنین رفتارهای غیرقانونی دامن می زند. خلیلی همچنین با تاکید بر اهمیت این موضوع گفت: نکته مهم این است که وقتی ضابط دادگستری می بیند در پرونده ای که به نظر و دستور او تشکیل و رسیدگی می شود، در صورت عدم اقدام مقتضی حقوق متهم پایمال می شود. اصل استقلال و بی طرفی “” از وی سوال می شود که در این صورت آراء و تصمیمات وی باطل می شود.” این وکیل دادگستری با یادآوری موضع اجتماعی و علمی موکلش در قبال این پرونده گفت: موکلم محققی سرشناس است که آثارش به چندین زبان ترجمه و منتشر شده است و همواره خود را از جریان های سیاسی خارجی متمایز کرده است. و فعالیت خرابکارانه و تجزیه طلبی را حفظ می کند و به همین دلیل بارها مورد بی مهری و تخریب این جریان ها قرار گرفته است. «سال گذشته افرادی که هیچ ارتباطی با اخلاق و فرهنگ ملی و مذهبی مردم ما نداشتند پس از اظهار نظر در مورد رفتارهای زشت همجنس گرا مدت ها در رسانه ها و فضای مجازی مورد حمله قرار گرفتند. خلیلی در پایان گفت: جای تاسف است که در جریان این حملات بود که نهاد مربوطه منزل وی را بازرسی کرد و این پرونده را باز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید