شکایت و درخواست کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال برای جایگزینی رئیس کمیته پیش انتخاب


ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884629

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال درخواست تغییر رئیس کمیته مقدماتی انتخابی فدراسیون را ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیررضا واعظ آشتیانی که به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال در انتخابات 17 شهریور ثبت نام کرده بود، با ارسال نامه ای به ارکان سه گانه فدراسیون فوتبال خواستار حضور رئیس کمیته بدوی انتخاب فدراسیون فوتبال شد. استعفا دهد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«1- رئیس محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
2- دبیر کل محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
3- رئیس افتخاری کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و احترام

جناب آقای فلاحتی رئیس محترم کمیته پیش انتخاب فدراسیون فوتبال روز دوشنبه 6 تیر 1401 در گفت و گوی تلویزیونی با برنامه «فوتبال برتر»، پیش از صدور رأی کمیته، اظهارات مشخصی در خصوص صلاحیت یک نفر بیان کردند. از نامزدها، که به شدت او را بی اعتبار می کند در شرایط نقض بی طرفی، ایجاد سوء ظن به تعارض منافع و انحراف آشکار از اصول اساسی دادرسی عادلانه. لذا بدینوسیله درخواست خود را مبنی بر لزوم استعفای فوق از عضویت در کمیسیون بدوی انتخابات به منظور حفظ سلامت روند انتخابات اعلام میدارم.

بدیهی است طبق ضوابط معین قانونی هیچ مرجع و مرجع قضایی، انتظامی و اداری اعم از اعضای کمیته های بدوی و تجدیدنظر انتخابات و اعضای هیأت های قضایی فدراسیون فوتبال حق رسیدگی به امور و پرونده ها را ندارند. تحت صلاحیت آنها، قبل از صدور رأی و نظر. بنابراین با استناد به بند 10 ماده 20 اساسنامه فدراسیون فوتبال و همچنین ماده 2 آیین نامه انتخابات که الزام اجتناب از شرایط تضاد منافع در فرآیند انتخابات را برای هر یک از اعضای کمیته انتخابات کنترل می کند. آقای فلاحتی صلاحیت لازم برای حضور در انتخابات را ندارد این دوره کمیسیون انتخابات فدراسیون فوتبال است و لازم است با حضور یکی از اعضای علی البدل اقدام شود.

ایرادات فاحش در کار ریاست محترم کمیسیون انتخابات به حدی است که به عنوان یکی از بدیهی ترین شروط قضاوت، هرگونه مشورت و اظهارنظر قبلی در مورد پرونده، موجب صدمه داور تلقی می شود. صلاحیت قاضی و مواردی که توسط داور رد می شود و این مهم است، مثلاً در بند 91 قانون آیین دادرسی کیفری و بند د ماده 421 قانون آیین دادرسی کیفری به صراحت بیان شده است.

همچنین تقاضا دارم بررسی شود و از عدم وجود ایراد قانونی برای عضویت آقای گردانی در ترکیب اصلی کمیته بدوی طبق قوانین اطمینان حاصل شود.

با توجه به مطالب فوق، لازم به ذکر است که آقای فلاحتی صلاحیت قانونی ادامه عضویت در هیات بدوی انتخابات در این دوره از انتخابات، شرکت در بررسی پرونده های کاندیداها و اظهار نظر در مورد نهایی را ندارد. رای به معرفی نامزدها و وجود عضو دیگری به جای وی ضروری است.

ثانیاً با توجه به اینکه اقدام وی تخلف جدی و فاحش قانون اساسی و آیین نامه انتخابات فدراسیون فوتبال است، اعتراض خود را به تشکیل پرونده در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعلام و درخواست کرد موارد فوق تخلفاتی که علاوه بر موارد فوق می تواند مصداق نقض ماده 26 آیین نامه انتخابات در رابطه با نقض اصل رازداری و رازداری در جریان انتخابات باشد، مدعی هستم.

بدیهی است حق رسیدگی به امور در کمیسیون شکایات انتخاباتی و سایر نهادهای تحقیقی و نظارتی از جمله گزارش موضوع به سازمان بازرسی کل کشور محفوظ خواهد بود.

باز هم با احترام

امیررضا واعظ آشتیانی».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید