شکست طرح ضد ایرانی؛ اروپا نمی خواهد مذاکرات هسته ای را متوقف کند

چالمرز در توییتی نوشت: «پارلمان اروپا به تعلیق مذاکرات برجام رای منفی داد. هنوز راه زیادی تا درخواست نمایندگان برای پایان مذاکرات بی نتیجه باقی مانده است… اصلاحیه ما رد شد.»

شکست طرح توقف مذاکرات با ایران در پارلمان اروپا در حالی رخ داد که نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه در اقدامی مداخله جویانه، خصمانه و تحریک آمیز بدعت آمیز خطرناک، به قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست به اصطلاح رای دادند. تروریست ها

روز چهارشنبه پارلمان اروپا به قرار دادن سپاه در فهرست موسوم به تروریستی رأی داد و نمایندگان آن پارلمان اروپا در رأی گیری با حضور 638 نماینده به این پیشنهاد به اتحادیه اروپا رأی دادند. این پیشنهاد در پایان رای گیری با 598 رای موافق در مقابل 9 رای مخالف و 31 رای ممتنع به تصویب رسید.

در یکی از دستور کارهای جلسات امروز پارلمان اروپا با عنوان «واکنش اتحادیه اروپا به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» ادعاهایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با حوادث اخیر و ادعای واهی حمایت تسلیحاتی مطرح شد. به روسیه در جنگ اوکراین

این در حالی است که پارلمان اروپا هیچ موضعی در قبال اقدامات کشورهای غربی در حمایت از تروریسم اتخاذ نکرده است.

هانا نویمان نماینده آلمان در پارلمان اروپا در توییتر از تصویب طرح قرار دادن سپاه پاسداران در لیست موسوم به تروریستی خبر داد و از تصویب طرح تقویت سایر تحریم ها علیه تهران خبر داد.

این رای پیشنهاد پارلمان اروپا به اتحادیه اروپا است و الزام آور نیست. ایران پیشتر در این زمینه به اتحادیه اروپا هشدار داده بود و پس از صدور پیش نویس قطعنامه مداخله جویانه و غیرمتعارف پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبدالخیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزپ بورل، نماینده عالی کشورمان. سیاستمداران اتحادیه اروپا برای امور خارجی گفتگوی تلفنی انجام دادند و به تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما بارها گفته‌ایم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و امنیت کشور داشته و دارد. منطقه به ویژه در مبارزه با تروریسم و ​​اقدامات پارلمان اروپا. اتهام تروریستی نامیدن این نهاد امنیت آفرین نوعی تیراندازی به پای اروپاست.

دیدگاهتان را بنویسید