شکست 70 درصدی برنامه ششم توسعه در استان کرمانشاه / مدیران دستگاه های اجرایی نود دقیقه کار می کنند


ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914993

بهمن امیری مقدم گفت: میزان اجرای برنامه های برنامه ششم توسعه در استان حدود 30 درصد است یعنی 70 درصد اجرا نمی شود! و این قابل قبول نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه به منظور تعیین برنامه پنج ساله هفتم توسعه با حضور استانداران و مدیران تمامی دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

در این جلسه سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه تشریح و این سیاست های کلی در 26 بند و 7 فصل تدوین شد.

بهمن امیری مقدم در این جلسه با انتقاد از روسای برخی دستگاه های اجرایی اظهار داشت: میزان اجرای برنامه های برنامه ششم توسعه در استان حدود 30 درصد است یعنی 70 درصد اجرا نشده است! و این قابل قبول نیست.

استاندار کرمانشاه افزود: مدیران دستگاه های اجرایی نود دقیقه کار می کنند، توجه چندانی به برنامه ریزی دقیق ندارند.


e319c9b1 e207 4758 bff5 4f34e772a89d خبر خاکستری

وی بیان کرد: این پایین بودن عملکرد نشان می دهد که نظارت بسیار ضعیف است بنابراین باید پروژه را کنترل کنیم. باید به مدیران دستگاه هایی که عملکرد ضعیفی دارند وظایفی محول شود.

امیری محمد گفت: این یک ضعف عملکردی است وقتی برنامه ای اعلام می شود باید بر اساس برنامه زمان بندی با پنل کارشناسی رصد و اجرا شود.

وی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه باید 24 آذرماه در مجلس مطرح شود، تصریح کرد: اما هنوز بسیاری از دستگاه های اجرایی برنامه های خود را تدوین نکرده اند! این که وقتی سیستمی در بودجه ریزی و اصلاح ساختاری ضعیف است، باید اصلاح شود، پذیرفته نیست.

امیری مقدم گفت: تنها 9 دستگاه برنامه ها را ارسال کرده اند و بقیه موظفند تا 48 ساعت آینده پاسخ دهند.

وی گفت: فرمانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی آمادگی مشاوره و کمک به روسای دستگاه های اجرایی بخشداری در تامین اعتبار را دارند.


61672e21 b98b 4090 987e 49c46729c201 خبر خاکستری

در این جلسه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی به به روز نبودن بررسی های آماری، نبود برنامه ریزی صحیح، نبود منابع مالی لازم و مناسب، نبود هماهنگی بین دستگاهی و عدم تصویب آیین نامه ها، دستورالعمل ها و سایر موارد قانونی اشاره کردند. مفاد مربوط به تصمیمات مذکور، نگاه کلی سیاسی به جای جمع آوری مطالب عمل گرایانه، وجود نگاه آرمان گرایانه به برنامه، برنامه ریزی خطی از جمله دلایل این عدم موفقیت در اجرای برنامه ششم توسعه و مغایرت قابل توجه است. با اهداف تعیین شده مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید