صادرات محصولات محلی به افغانستان موجب صرفه جویی در اقتصاد سیستان می شود / از ظرفیت عظیم روستایی گرفته تا استفاده از مرز برای ایجاد اشتغال پایدار

زمان: 13:37
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775837

سیستان ، گنجینه ای پنهان در شرقی ترین قسمت ایران ؛

روستاها دارای ظرفیت عظیمی برای تولید و اشتغال هستند که می تواند برخی از نیازهای افراد تحت کمک دولت را برطرف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زمان ما؛ این روزها به دلیل شرایط تحریم ها و مسئولیت برخی کشورها ، تولید داخلی باید آنقدر جدی گرفته شود که بتوانیم در بازارهای منطقه ای و حتی جهانی رقابت کنیم.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که تحریم ها یک فرصت استثنایی برای خودکفایی ملت است.

توجه به روستاها یکی از مهمترین اهدافی است که دولت جدید باید آن را در دستور کار خود قرار دهد ، هرچند رئیسی سفرهای استانی خود را با بازدید از روستاها به دلیل اهمیت آنها آغاز می کند.

روستاها دارای ظرفیت عظیمی برای تولید و اشتغال هستند که می تواند برخی از نیازهای افراد تحت حمایت دولت را تأمین کند ، به عنوان مثال ، می توان به جای واردات برخی گیاهان دارویی یا بیل به آنها اعتماد کرد.

عدم توجه به روستاها باعث مهاجرت مردم می شود

صادق محمودی ، تولید کننده بلدرچین در روستایی در سیستان ، به خبرنگار ما گفت: با کمی حمایت ، کارگاه کوچکی راه اندازی کرده ایم که در صورت وجود می توان آن را گسترش داد.

وی افزود: اکثر روستاییان به دلیل کم کاری و خشکسالی به استانهای دیگر مهاجرت می کنند در حالی که دولت می تواند با اهدای تجهیزات اکثر آنها را از رفتن منصرف کند.

محمودی گفت: در روستاهای دور افتاده منطقه سیستان افرادی هستند که مهارت های خاصی مانند قالی بافی ، گلدوزی و … را دارند ، اما به دلیل عدم توجه به آنها ، اسکان یافته اند و اگر بتوانند ، در نهایت مهاجرت می کنند. “. آنها درست می کنند.

صادرات محصولات محلی سیستان به افغانستان

حجت الاسلام ابراهیم گوزمه ، من روز جمعه در شهر هامون حضور داشتم ، در این زمینه به خبرنگار ما گفت: ظرفیت روستاها موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد.

وی افزود: اگرچه در دولت قبل برای استخدام افراد در روستاها کارشکنی صورت گرفت اما با توجه به تغییر دولت و شعارهایی که اعلام کردند می توان به آن امیدوار بود.

امام هامون روز جمعه گفت: علاوه بر برپایی کارگاه های کوچک سنتی در سیستان ، می توانیم از فرصت مرزی نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: افغانستان یکی از کشورهای مصرف کننده در جهان است که می توانیم با فروش محصولات بومی منطقه سیستان ، تجارت منطقه ای را تحریک کنیم.

حجت الاسلام گزمه گفت: مردم امروز نیازمند ایجاد امید در جامعه هستند ، بنابراین با توجه به معیشت مردم ، مسئولان باید تلاش بیشتری کنند.

گردشگری در سیستان باعث ایجاد اشتغال می شود

محمد سرگزی ، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: یکی از مهمترین ظرفیت های منطقه سیستان ، جذب گردشگر است که می توانیم با ورود به منطقه ، ایجاد یک زیرساخت مناسب “

وی افزود: همانطور که می دانیم امروزه یکی از مهمترین راه های کسب درآمد برای کشورها جذب گردشگر است که در منطقه سیستان به راحتی قابل اجراست.

سرگزی خاطرنشان کرد: در این راستا طرح جامع گردشگری در کوه هدجه تهیه شده است که با اقدامات مختلف پیگیری در تلاش هستیم آن را اجرایی کنیم.

وی گفت: با ورود گردشگران به منطقه سیستان ، خود به خود اشتغال ایجاد می شود که این امر باعث رونق تولیدات محلی و محصولات مردم می شود.

وی گفت: ظرفیت گردشگری منطقه سیستان زیاد است. پنهان است که می توان با نظارت و مشورت با رهبران کشور از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید