صادرات یک میلیون بشکه نفت دیوار تحریم ها را می شکند


ساعت: 21:02
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913865

محسن رضایی گفت: دولت سیزدهم با تمام توان در حال شکستن دیوار تحریم ها و صادرات بیش از یک میلیون بشکه نفت نسبت به رقم صادرات دولت قبل است و رشد قابل توجه نشان از این اتفاق مهم دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، محسن رضایی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و گفتگوی مشترک با بخش خصوصی که با حضور استاندار و معاونین استاندار، مدیران کل و فعالان اقتصادی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در اسناد تاریخی گذشته می فهمیم که آمریکایی ها نگذاشتند کریدور شمال-جنوب محقق شود و قدرت های بزرگ جلوی این مهم را گرفتند.

وی افزود: اولین نکته ای که باعث شد ما روی پای خود بایستیم انقلاب اسلامی بود و در طول چهار دهه انقلاب نگذاشتند اقتصاد و تجارت خود را ملی کنیم و مدام در حال وقفه هستند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مطالبه گری از اصول مهم مردم سالاری است اما موضوع دخالت بیگانگان و دشمنان در دموکراسی کشور است و در اغتشاشات اخیر نیز شاهد آن بوده ایم.

این مسئول ادامه داد: مردم ما مطالباتی دارند که مسئولان ما شنیده اند و قطعاً دنبال خواهند کرد، اما دشمن دائماً این وضعیت را به هم می زند تا به کشور آسیب برساند تا اقتصاد ملی، تجارت ملی و حتی سیاست ملی نداشته باشیم.

رضایی بیان کرد: گام دوم ما اقتصاد است و در بیش از سه دهه ورود به اقتصاد همواره با موانع و تحریم ها مواجه بوده ایم و قطعا قله اقتصادی را فتح خواهیم کرد.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم با تمام توان در حال شکستن دیوار تحریم ها و صادرات بیش از یک میلیون بشکه نفت نسبت به رقم صادرات دولت قبل است و رشد چشمگیر آن شاخص مهم این امر است.

استاندار مازندران اعلام کرد: دشمن با ایجاد بلاتکلیفی به دنبال افزایش ریسک اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران است تا به اهدافی که در تحریم ها دست نیافته است برسد.

این مقام مسئول بیان کرد: ما در دولت در کنار فعالیت های روزانه افتتاح راه های جدید کشور در حال پیگیری فعالیت های زیرساختی هستیم.

رضایی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم ترانزیت و سوآپ است که در گذشته نیز برای کشور ثروت ایجاد می کرد. امروز به غیر از صادرات می توانیم ترانزیت و سوآپ داشته باشیم و باید روابط اقتصادی جدیدی ایجاد می کردیم.

وی تاکید کرد: در این راستا عضویت در شانگهای انجام شد، ارتباط با کشورهای همسایه نیز در دستور کار قرار گرفت. اخیرا متوجه شدیم که صادرکنندگان ما اگر بیش از 10 درصد درآمد خود را اعلام کنند و FATF دست و پای صادرکنندگان ما را بسته باشد، آنها را جریمه می‌کنند و ما نیز از این موضوع پیروی کرده‌ایم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: نظارت جدی بر حمل و نقل و بنادر داشته ایم، نمایشگاه های کالای ایرانی را در کشورهای همسایه راه اندازی کرده ایم تا صادرات را افزایش دهیم.

این مسئول اذعان داشت: موضوع دوم ساختار هزینه ای دولت است که امروز 10 درصد هزینه های عمرانی و 90 درصد هزینه های جاری است و این امر به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: مسائل پولی و بانکی را پیگیری کرده ایم که تا پایان سال جاری شاهد تدوین سند راهبردی اصلاحات بانکی خواهیم بود و در برخی موارد تفویض اختیارات به استانداران انجام شده است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی باید تسهیل و رفع موانع تولید را جدی بگیرد، هر چه در استان تصمیم گرفته شود اما هر چه نیست برای پیگیری به تهران بفرستد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: مطمئن باشید می توانیم گام دوم را محکم برداریم و باید با اتحاد، همدلی و تلاش جهادی به این مهم برسیم.

این مسئول اضافه کرد: توجه به زنجیره مهم ارزش و اهمیت غذایی بسیار مهم است و این زنجیره از نوآوری شروع می شود و تا بازار ادامه می یابد. بنابراین تا زمانی که کشاورزی صنعتی نشود این دستاورد محقق نخواهد شد.

رضایی تصریح کرد: اگر کشاورزی مازندران صنعتی نشود، همین وضعیت پیش می آید، بنابراین از شما می خواهم که روی صنایع کشاورزی تمرکز کنید و آنها را در اولویت قرار دهید و به سمت صنعتی شدن در زمینه های برنج، مرکبات، کیوی و خاویار حرکت کنید.

وی گفت: زمانی در جنگ احساس بن بست کردیم و برای خروج از بن بست ارتش ویژه مازندران تشکیل دادیم و امروز از بخش خصوصی و کارآفرینان انتظار داریم از بن بست اقتصادی عبور کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید