صبحانه مشترک نیروهای مسلح در استان قزوین برگزار می شود

وی افزود: عراق در 31 شهریور 59 به ایران حمله کرد و با بمباران شدید قصد داشت ابتدا هرمشهر را اشغال کند و سپس اهواز و خوزستان را تجزیه کند، اما مردم دلیر آن شهر با 34 روز مقاومت، هرمشهر را آزاد کردند.

جانشین فرمانده لشکر 16 زرهی قزوین گفت: دشمن تصور می کرد در 48 ساعت می تواند تهران را محاصره و اشغال کند، اما رشادت های رزمندگان اسلام شکست سختی خورد. مقاومت مردم ایران اسلامی و نیروهای مسلح به نوعی جلوی ماشین نظامی عراق را گرفت که 40 کشور از آن پشتیبانی می کردند.


اقتدار جمهوری اسلامی با آزادسازی هرمشهر احیا شد

بیژنوند با بیان اینکه مقاومت ایران باید برای نسل جوان تبیین شود، گفت: عملیات بیت المقدس یکی از عملیات هایی بود که جهان را غافلگیر کرد و با آزادسازی هرمشهر عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را بازگرداند.

وی اذعان داشت: رشادت ها و حمایت های رزمندگان در آزادسازی خرمشهر نشان داد که نتیجه همدلی، مقاومت و شکست دشمن تا بن دندان مسلح بود.

این مسئول ادامه داد: فرزندان این ملت عنصری به نام امنیت پایدار را تولید می کنند و ملت ایران در سایه آن زندگی می کند. اگر این امنیت کاهش یابد، وضعیت کشور مانند کشورهای دیگر مانند سوریه خواهد بود.»

جانشین فرمانده لشکر 16 زرهی قزوین گفت: کشور بیش از 8 هزار کیلومتر مرز آبی و خاکی دارد و نیروها برای مقابله با سفیهان دشمن در آن مرزها مستقر هستند.


نیروهای پشتیبان نقش اساسی در جنگ داشتند

بیژنوند گفت: نیروهای پشتیبان در جنگ نقش عمده ای دارند و هشت سال دفاع مقدس متعلق به هیچ طبقه و سازمانی نیست، بلکه متعلق به همه ملت ها و ملت ها است و هیچکس حق مصادره آنها را از جانب خود ندارد. همه مردم در این نقش نقش دارند.

وی به برنامه های پیش بینی شده برای سالروز آزادسازی هرمشهر اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید