صحرای بی رحم به کوم می آید/ باید در زمینه حفاظت و احیای منابع طبیعی کوم فرهنگ سازی کنیم.


ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813110

شعاعی با اشاره به اینکه باید فرهنگ سازی کلان بر لزوم حفظ و احیای منابع طبیعی کوم انجام شود، گفت: کویر بی رحمانه و بی رحمانه به کوم می آید و نیازمند برنامه ریزی و همکاری مسئولان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد شعاعی صبح امروز در نشست خبری هفته منابع طبیعی اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی که مصلحت عمومی است وظیفه همگانی است و این مسئولیت در استان کوم برای شرایط خاص جغرافیایی است. و خطر گسترش مناطق بیابانی.

وی با اشاره به برنامه های این اداره کل برای هفته منابع طبیعی افزود: نصب بیلبورد در راه های ارتباطی استان، تهیه و توزیع محصولات فرهنگی و چند رسانه ای، سفر کارکنان منابع طبیعی به کوم، انجام دفتر خدمات رسانی. کاشت نهال، رسیدگی به مشکل منابع طبیعی در شبکه استان نور، رژه خودروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی کوم، کاشت درخت در یادواره شهدا و بازدید از سازه های استانی برای مدیریت حوزه آبخیز. از جمله برنامه هایی است که به همین مناسبت تدارک دیده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی کوم تاکید کرد: کویر بی رحمانه و بی رحمانه به کوم نزدیک می شود و این استان با افزایش مناطق بیابانی و از بین رفتن پوشش گیاهی در مناطق مختلف تهدید می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ سازی گسترده ای در خصوص لزوم حفظ و احیای منابع طبیعی کوم در بین اقشار مختلف با همکاری رسانه ها و در این راستا ظرفیت سازمان های مردم نهاد در کنار سایر ارگان های دولتی برای بهبود حفاظت از طبیعت صورت گیرد. “، استفاده خواهیم کرد.


مدیریت حوضه از وقوع سیلاب جلوگیری می کند

همچنین در ادامه این نشست هادی دهگانی معاون مدیریت حوضه منابع مشترک کوم با اشاره به اینکه مدیریت حوضه آبریز در واقع کنترل سیلاب و حفاظت خاک است، گفت: پروژه های مدیریت آب کوم نقش مهمی در وقوع سیل دارد. کنترل و حفاظت خاک و کنترل رسوب در استان و منجر به استفاده بهینه از رواناب می شود.

وی گفت: سالانه یک میلیارد و 570 میلیون مترمکعب رواناب در استان وجود دارد که 30 تا 40 درصد این رواناب موجود است. در مدیریت حوضه ها باید از این رواناب ها استفاده کنیم در غیر این صورت رواناب تبدیل به سیل و خسارت می شود.

معاون مدیریت حوضه اصلی منابع طبیعی کوم اضافه کرد: 629 میلیون مترمکعب رواناب در استان داریم که بخشی از آن روان شهری و مقداری خارج از شهر است.

وی بیان کرد: اعتبارات اختصاص یافته برای اجرای طرح های مدیریت حوضه آبریز کوم تنها توسط صندوق توسعه ملی در سال های 97-99 بالغ بر 370 میلیارد ریال بوده که توزیع آن می تواند گام مهمی در مهار سیلاب باشد. در استان

دهگانی با اشاره به اینکه اولویت در برنامه ها و پروژه های امسال مطالبات مردمی است، گفت: مهار سیلاب پیراشهر بسیار مورد تاکید مسئولان استان است و تحقیقات لازم انجام شده است. نگرش.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید