صحنه جهانی تغییر کرده است و زمان تغییر برای کاهش قدرت آمریکا فرا رسیده است


زمان: 09:12
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839924

یکی از اعضای شورای مناسبت گفت: صحنه جهانی تغییر کرده است و زمان کاهش قدرت آمریکا و افزایش قدرت کشورها و قدرت های نوظهوری که ما از آنها هستیم فرا رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا قم محمدحسین صفارهرندی شب گذشته در همایش سیاسی جهاد تبیان و راهکارهای هم افزایی در تحولات اخیر که به همت کانون بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه شهر کوم برگزار شد، گفت: چه موضعی. آیا رژیم گذشته کشور و ملت را در قیاس با سایر کشورها قرار می داد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران در کجای دنیای دانش و فناوری قرار دارد؟

وی با بیان اینکه کشور ما در دوران پهلوی قابل مقایسه با کشورهای قدرتمند نبود، گفت: امروز در حوزه علم و دانش در بین 15 کشور برتر دنیا و در فناوری نانو به رتبه چهارم جهان رسیده ایم.

یکی از اعضای شورای تشخیص با اشاره به خشم مردم گفت: زمانی که رئیس دولت قبلی از سمت خود کنار رفت محبوبیت وی در بین مردم زیر 8 درصد بود و قطعا احیای این وضعیت و پاسخگویی به مطالبات مردم دشوار است.

وی گفت: زمان ورود آمریکا و غرب فرا رسیده است و چهره های برجسته سیاسی جهان از مدت ها قبل صحبت کرده اند. ایالات متحده در سال های اخیر به طرز چشمگیری شکست خورده است که نشانه ای از کاهش قدرت آن است.

صفر هرندی گفت: امروز ما بسیار قوی تر از آمریکا هستیم. اوایل انقلاب که جنگ شد، ما امکانات و نیروهای آموزش دیده برای دفاع از شهرهایمان را نداشتیم، اما بعد از مدتی همه اینها را خودمان فراهم کردیم، استراتژی نبرد را نوشتیم و سلاح های خودمان را ساختیم.

آفرودی با تاکید بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی که امروز از آن دفاع می کنیم بر سر زبان همه آزادی خواهان جهان افتاده است، گفت: ما مشکلاتی داریم و مشکلات واقعا آزاردهنده است اما پایان این سختی ها و جابه جایی است. رستگاری و راحتی

یکی از اعضای شورای تشخیص گفت: زمانی که بتوانیم بسیاری از نیازهای گذشته خود را با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان برآورده کنیم، در مسیر رستگاری هستیم.

وی گفت: صحنه جهانی تغییر کرده است و زمان تغییر برای کاهش قدرت آمریکا و افزایش قدرت کشورهای نوظهور و نیروهایی که ما هستیم، فرا رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید