صداوسیما درآمد 10 هزار میلیارد تومانی از مسابقات جهانی را تکذیب کرد


ساعت: 20:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916470

روابط عمومی صداوسیما در اطلاعیه ای خبر درآمد 10 هزار میلیارد تومانی شبکه سه از پخش جام جهانی را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روابط عمومی صداوسیما در اطلاعیه ای نوشت: طبق قانون درآمد حاصل از تبلیغات بازرگانی در شبکه های تلویزیونی مستقیماً به حساب خزانه داری کل واریز می شود و هیچ وجهی به حساب شبکه سما واریز نمی شود. بنابراین بدیهی است شبکه سه سیما برای پخش تبلیغات جام جهانی پولی دریافت نکرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: طبق پیگیری های انجام شده، ادعای 10 هزار میلیارد تومان درآمد تبلیغاتی در برنامه های جام جهانی از اساس کذب بوده و در ساختار بودجه سازمان صدا و سیما تحقق چنین ارقامی که بیشتر است. بیش از بودجه یکساله رسانه ملی، فقط در روزهای جام جهانی فوتبال امکان پذیر نیست و ادعای آن در قالب تیتر خبری دور از انصاف است.

در 23 آذرماه، یک سایت خبری در گزارشی به بررسی درآمد جمهوری اسلامی ایران از پخش جام جهانی از شبکه سه سیما پرداخت و پیش بینی کرد که پس از پخش 64 بازی جام جهانی در قطر، این سازمان درآمدی معادل دو برابر دریافت کند. بودجه 1401 پخش کننده.

این گزارش ثبت کرد: نرخ تبلیغات صداوسیما حداقل 7 میلیارد و 290 میلیون تومان و حداکثر 13 میلیارد و 700 میلیون تومان است. این نرخ ها برای 20 ثانیه تبلیغات تعیین شده است، در واقع صداوسیما برای هر ثانیه تبلیغات از شبکه 3 کمترین 364 میلیون تومان و در بالاترین آن 685 میلیون تومان دریافت می کند که اگر به میانگین این ارقام نگاه کنیم، درآمد تلویزیون برابر است با حدود 157 میلیارد و 500 میلیون تومان. با این پول برای 64 بازی، تلویزیون تنها در 22 روز 10.8 میلیارد تومان درآمد خواهد داشت و این رقم دو برابر کل بودجه سازمان در سال 1401 است.

دیدگاهتان را بنویسید