صدای انفجار در جنوب لبنان شنیده شد


ساعت: 22:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855781

منابع لبنانی با ذکر علت از صدای انفجار در جنوب لبنان خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المنار، منابع لبنانی از صدای انفجار در جنوب لبنان خبر می دهند.

خبرنگار المنار در این باره گفت: صدای انفجار حوالی ساعت 16 به وقت لبنان در شهر صور و مناطق اطراف آن شنیده شد.

المنار گفت که پس از تماس با آژانس های امنیتی، به ویژه ارتش لبنان، منابع امنیتی احتمال دادند که علت این امر هواپیمای شکستن دیوار صوتی بوده است، زیرا هیچ حادثه امنیتی خاصی وجود ندارد.

بر اساس مطالعه ای که در وب سایت airpressure.info منتشر شده است، هواپیماهای جنگی اسرائیل از سال 2007 تاکنون 22111 بار حریم هوایی لبنان را نقض کرده اند.

بر اساس این بررسی، در این مدت جنگنده های این رژیم بیش از 8000 بار و پهپادهای آن حدود 13000 بار حریم هوایی لبنان را نقض کردند.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به طور مرتب حریم هوایی لبنان را نقض کرده و بر فراز جنوب لبنان، منطقه بقاع و بخش مرکزی این کشور پروازهای شناسایی انجام می دهد. جنگنده های رژیم به ویژه از حریم هوایی لبنان برای تهاجم به خاک سوریه استفاده می کنند.

پس از جنگ 33 روزه اسرائیل و حزب الله لبنان، مقامات لبنانی بارها با ارسال نامه های اعتراض آمیز به سازمان ملل خواستار اعمال فشار بر تل آویو، احترام به حاکمیت لبنان و تبعیت از قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل در سال 2006 شده اند. .

همه اینها در حالی است که رژیم نه تنها به نقض حریم هوایی لبنان ادامه می دهد، بلکه اخیراً به آب های سرزمینی لبنان نیز حمله کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید