صدای سنج و طبل و تجمع عاشقان حسینی در شهید رجایی بندر طنین انداز شد/ پرچم سیاه بارگاه امام حسین (ع) در دسته عزاداری به اهتزاز درآمد.


ساعت: 09:58
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887418

اجتماع بزرگ عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در جامعه دریایی و بندری استان هرمزگان با اجرای هماهنگ دماسنج و دماسنج؛ رای گیری سنتی مردم منطقه جنوب در بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ به رسم هر ساله جامعه دریانوردی و بندری استان هرمزگان، اجتماع بزرگ عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بندر شهید رجایی شهرستان بندرعباس برگزار شد.

عزاداران مکتب حسینی بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور با نواختن آئین‌های سنتی سنج و طبل و با همخوانی خاصی در محوطه دفتر یاد و خاطره شهدای گمنام و با تشکیل دسته‌ای با پرچمی منقش به نام، گام‌های عاشقانه خود را آغاز کردند. اباعبدالله الحسین (ع) در آغوش پسری با لباس مشکی بلند عشق خود را به شهدای بی کفن دشت نینوا گفتند.


4550ba5d cc3a 40f1 b08c 6eee4889aa18 خبر خاکستریپ

مشکی پوشان این آیین عزاداری با نوای طبل و سنج و با نوای عاشقانه «وایله علمدار حسین، ویلة شهید علقمه، ای گل»، «آیین واحد» و «سنج و دمام» را اجرا می کنند. ام البنین ای افتاد در سرزمین یلوم. البینین در این گرما و خشم فضایی سرشار از اندوه و اندوه را برای عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به وجود آورد.

این دسته از عزاداران بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران سپس به رسم جنوبی، هماهنگ و گرد، با شور حماسی و با نوحه‌خوانی فارسی و عربی و یادآوری صدای حسین فخری، جلوه‌ای خاص از آیین سینه‌زنی را به نمایش گذاشتند. پیشکسوت مداحی بوشهری در کشورمان. عشق و ارادت خود را به سیدالشهداء (علیه السلام) آبدار نینوا و ابوالفضل العباس و حضرت رقیه (سلام الله علیها) نشان دادند.


c9241145 b488 4581 b0ed d92f7632695f خبر خاکستری

در این عزاداری سنتی که با حضور علیرضا محمدی کرجیران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نمایندگان مجلس، کارکنان این اداره کل و جمعی از نیروهای شرکتی مستقر در بندر شهید رجایی برگزار شد، پرچم سیاه دادگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این مراسم با نوسانات درآمد مطرح شد.

عزاداران با برکت این پرچم عزای حسینی ارادت و عشق خالصانه خود را به اباعبدالله الحسین (ع) ابراز کردند.


894923ff e102 4c4e bdbd ddd035e53172 خبر خاکستری

اجتماع باشکوه محبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت کامل دستورات و رهنمودهای بهداشتی به مدت یک ساعت ادامه داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید