صدراعظم آلمان: باید تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای انجام دهیم!

صدراعظم آلمان: باید تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای انجام دهیم!

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، ضمن تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران، از تصمیم این کشور برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم انتقاد کرد.

وی که در نشست خبری با نخست وزیر فرانسه صحبت می کرد، با تکرار برخی اظهارات، گفت: از نظر رویکرد ایران به غنی سازی اورانیوم، این موضوع بار دیگر اهمیت موضوع را نشان می دهد که باید تمام اقدامات ممکن برای جلوگیری از آن انجام شود. در این سمت از دستیابی به آن، به سلاح های هسته ای بپردازید.

شولتز در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای یکی از «اهداف اولیه» آلمان، فرانسه و دیگر متحدانش از جمله آمریکا و انگلیس است.

پیش از این ترویکای اروپا در ادامه مواضع ضدایرانی خود، در بیانیه ای مشترک در واکنش به قطعنامه سیاسی شورای حاکم، آغاز غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در سایت فردو را محکوم کرده بود.

این بیانیه با استناد به پاسخ ایران، گفت که این اقدام چالشی برای سیستم جهانی منع اشاعه هسته‌ای است و هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد.

همچنین بیان می کند که ما به مشورت با متحدان بین المللی خود در مورد بهترین راه حل برای تشدید تنش های هسته ای ایران ادامه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید